کد خبر: ۵۲۲۸۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که شمار افرادی که در جریان اعتراضات به اصلاح قانون بازنشستگی دستگیر شده‌اند به ۸۵۵ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسپوتینک، دارمانن سه‌شنبه شب به وقت محلی گفت: این افراد از روز پنجشنبه تاکنون دستگیر شده‌اند که ۷۲۹ نفر از شهروندان پاریس بوده است. حدود ۸۴۳ نفر از دستگیرشدگان به بازداشتگاه فرستاده شده‌اند.

در همین حال، منابع رسانه‌ای فرانسه گزارش دادند که پلیس با معترضانی که در پالایشگاه نفت شهر «فوس سور مر» در جنوب فرانسه اعتصاب و تظاهرات کرده بودند درگیر شده و بسوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

پلیس پاریس نیز برای متفرق کردن معترضانی که در میدان جمهوری اقدام به پرتاب بطری و ترقه کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برغم اعتراضاتی که در ماه‌های گذشته رخ داده است، هفته گذشته با دور زدن پارلمان اصلاحات قانون بازنشستگی را تصویب و سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش داد.

تاکنون هشت دور اعتراضات سراسری علیه این اصلاحات برگزار شده و قرار است فردا پنجشنبه نیز دور نهم این اعتراضات برگزار شود.

وزیر کشور فرانسه گفت که ۱۲ هزار نیروی پلیس همزمان با دور جدید اعتراضات، در سراسر کشور مستقر خواهند شد.

«مارین لوپن» رهبر حزب «اجتماع ملی» و عضو مجمع ملی (پارلمان) فرانسه در واکنش به اصلاحات قانون بازنشستگی گفت که دولت مکرن با این اقدام زمینه را برای «انفجار اجتماعی» فراهم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها