يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۵۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با شب‌های قدر، همراه اول از آغاز پویش اهدای بسته ارزاق به نیازمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین به منظور گرامیداشت سالروز شهادت اسوه عدالت و مهرورزی حضرت علی(ع)، پویش گوش دادن به سوره «الرّحمن» را با هدف فراهم کردن فرصت شکرگزاری جمعی باری تعالی و همچنین تکریم خانواده های نیازمند آغاز کرد.

 

تمامی مشترکان همراه اول می توانند تا پایان ماه رمضان، برای مشارکت در این پویش با شماره «9998» به صورت رایگان تماس گرفته و ضمن سهیم شدن در ثواب گوش دادن به سوره الرحمن، نام نیکی از خود در یاری نیازمندان بر جای گذارند.

 

اپراتور اول تلفن همراه کشور تصمیم دارد در ازای مجموع دقایق تماس گرفته شده با سامانه 9998 و در راستای مسوولیت اجتماعی خود، اقدام به تهیه بسته های ارزاق برای کمک به خانواده های نیازمند کند.

 

سوره الرحمن از سوره های معروف قرآن کریم بوده که به عروس قرآن مشهور است. امام کاظم علیه السلام درباره این سوره می فرمایند: هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است.

 

این سوره پنجاه و پنجمین سوره قرآن است كه در 78 آیه نازل شده و تنها سوره ای است که بعد از بسم الله با یکی از اسماء خدای عزوجل آغاز شده و در آن 31 بار آیه "فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَان" تکرار شده است.

 

در ثواب قرائت آن از امام صادق علیه السلام آمده است: خواندن سوره الرحمن و مداومت به آن را ترک نکنید. این سوره در قلب منافقان جای نمی گیرد.

 

در این سوره نعمت های عمومی خداوند در دنیا و آخرت به رخ کشیده می شود که همگان امکان بهره بردن از آن را دارند. نام رحمان رحمت عمومی خدا را بیان می کند و ابتدای سوره ای که انواع نعمت های دنیوی و اخروی را که مایه نظم جهان است بیان می کند، نام الرحمن آورده شده است.

 

گفتنی است، مشارکت در این کار خیر مخصوصا در شب های قدر، منوط به دقایق گوش سپردن مشترکان به آیات این سوره نورانی است.

912
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها