أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۳۷۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۷ فروردین) در گیلان، مازندران و برخی نقاط استان اردبیل بارش همراه با کاهش دما و در ارتفاعات شمالی قزوین و برخی نقاط آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ارتفاعات مرکزی کرمان و برخی نقاط در نیمه‌شمالی فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (۲۸ فروردین) علاوه بر بارش در سواحل شمالی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل زنجان و شمال کردستان رگبار باران و وزش باد انتظار می‌رود در ضمن در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان نقاطی از خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه(۲۹ فروردین) در ارتفاعات مازندران، غرب گلستان، برخی نقاط از شرق و شمال فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و برخی مناطق نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه(۳۰ فروردین) در ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان و شمال کردستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه (۳۱ فروردین) نیز برای بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات کرمان بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وظیفه ادامه داد: دوشنبه شدت وزش باد در منطقه زابل بیشتر است. در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان طی دوشنبه و سه‌شنبه به‌طور نسبی ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهند داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج است و طی این مدت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۸ فروردین ) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲۹ فروردین) نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ فروردین) بندرعباس، اهواز و زاهدان با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و فردا (۲۸ فروردین) اهواز با دما ۳۲ گرمترین مراکز استان کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها