أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۸۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
بفرمایید نمونه ای از آزادی بیان در آمریکا؛
ماسک در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفته است، از اینکه متوجه شده دولت آمریکا توانایی خواندن و دسترسی به پیام‌های خصوصی بر روی شبکه اجتماعی که وی مالک آن است را دارد، شوکه شده است.

به گزارش پایگاه 598، به گفته ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی توئیتر، دولت آمریکا بر این شبکه اجتماعی مسلط بوده و بر خصوصی‌ترین بخش‌های حساب کاربران در توئیتر دسترسی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: ایلان ماسک، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر در مصاحبه‌ای فاش ساخت که دولت آمریکا "دسترسی کامل" به «پیام‌های مستقیم خصوصی» کاربران (DM) بر روی این شبکه اجتماعی دارد و جالب آنکه وی تاکنون از این قضیه با خبر نبوده است.

به نوشته این رسانه، ماسک در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفته است، از اینکه متوجه شده دولت آمریکا توانایی خواندن و دسترسی به پیام‌های خصوصی بر روی شبکه اجتماعی که وی مالک آن است را دارد، شوکه شده است.

مالک توئیتر گفت: اینکه آژانس‌های دولت فدرال آمریکا تا این حد دسترسی کامل و موثری بر هرچیزی که در توئیتر می‌گذرد، دارند مرا متحیر می‌سازد، من از این قضیه اطلاعی نداشتم.

تارنمای خبری هیل نوشت: ماسک در پاسخ به این پرسش که آیا دسترسی دولت آمریکا شامل «پیام‌های مستقیم» و خصوصی کاربران که با یکدیگر بر روی این شبکه اجتماعی رد و بدل می‌کنند نیز می‌شود، پاسخ مثبت داد.

درحالی ایلان ماسک از دسترسی کامل دولت آمریکا بر شبکه اجتماعی توئیتر خبر می‌دهد که پیش از این شبکه خبری فاکس نیوز درباره اعمال نفوذ دولت آمریکا در این زمینه دست به افشاگری زده بود.

فاکس نیوز ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت: دولت آمریکا با دستاویز برخورد با اطلاعات نادرست و در همکاری با شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون فیس بوک و توئیتر، با سانسور اخبار و اطلاعات به سرکوب مخالفان سیاسی پرداخته است.

فاکس نیوز در آن زمان گزارش داده بود: اسنادی که به تازگی توسط نهاد غیرانتفاعی خبری «اینترسپت» (The Intercept) منتشر شده است؛ فاش می‌کند که شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر از نزدیک با وزارت امنیت داخلی آمریکا و همچنین پلیس فدرال آمریکا اف. بی آی. تحت عنوان (مقابله با) طرح اطلاعات نادرست با یکدیگر همکاری داشته اند.

به نوشته فاکس نیوز، در واقع توئیتر و فیس بوک به پرتال ویژه‌ای برای دولت آمریکا تبدیل شده اند تا محتوای مطالب (مخالف نظر دولت بایدن) را حذف کنند، این اسناد فاش می‌سازد که فردی به نام لورا دملو (Dehmlow) از ماموران اف. بی آی در ارتباط مستقیم با فیس بوک بوده تا ماجرای داستان لب تاپ هانتر بایدن فرزند جو بایدن را در سال ۲۰۲۰ سرکوب و مختومه کند؛ جالب آینکه «ویجایا گده» (Vijaya Gadde) رئیس سابق حقوقی توئیتر که از سوی ایلان ماسک از این سمت برکنار شد، ماهانه با وزارت امنیت داخلی آمریکا در خصوص سانسور در این شبکه اجتماعی ملاقات داشته است.

«میراندا دوین» (Miranda Devine) نویسنده کتاب «لب تاپی از جهنم» (LapTop from HELL) که در آن به مساله جنجال برانگیز ماجرای هانتر بایدن پسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا می‌پردازد، درخصوص این افشاگری به فاکس نیوز گفت: این نشانگر آن است که دولت بایدن چگونه به خاموش ساختن مخالفان خود پرداخته است.

نابودی آزادی بیان در آمریکا

میراندا دوین نویسنده این کتاب به فاکس نیوز گفته بود: این روشی همچون چین کمونیست بوده و (اکنون در آمریکا) آزادی بیان دشمن محسوب شده و اینکه سیاستمداران خواهان بسته شدن آزادی بیان هستند؛ دولت آمریکا از قدرت موجود در شرکت‌هایی با فناوری بزرگ برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها