يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۸۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
آقای گل اسبق استقلال به حرف و حدیث‌های روزهای اخیر پیرامون این تیم واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، رضا عنایتی در خصوص شرایط استقلال در آستانه برگزاری دربی صدم، اظهار داشت: شرایط تیم با توجه به نتایج اخیری که گرفته مشخص است و ریتم خیلی خوبی دارد. همه خطوط با هم هماهنگ هستند و پرس خیلی خوب و شدیدی روی تیم‌های حریف دارند. اوایل فصل چون سرمربی شناخت کاملی از تیم نداشت نوسانات نتیجه‌ای وجود داشت اما به مرور زمان این مشکل برطرف شد و الان استقلال فوتبال کاملی را بازی می‌کند. نتیجه آن را هم می‌بینیم. یک فوتبال کاملا هجومی با موقعیت سازی زیاد در حمله و در بخش دفاعی کم موقعیت برای حریف، هر سه خط استقلال کار خودش را فوق العاده انجام می‌دهد. حسینی هم درون دروازه شرایط خیلی خوبی دارد.

اتفاقات منفی، بازوی حرکتی استقلال شد

وی افزود: با توجه به حساسیت جدول برای هر سه مدعی، دربی حساسیت فوق العاده‌ای دارد. شاید شاهد جذاب ترین دربی باشم. با اینحال ممکن است از شرایط عادی خارج شود. تجربه نشان داده هر موقع حساسیت‌ها خیلی بالا بوده دربی زیبا نشده چون این حساسیت‌ها نتیجه عکس داشته است. اتفاق بزرگ تری که برای استقلال افتاد این بود که؛ همیشه اتفاقات منفی روحیه تیم‌ها را خراب می‌کند. مشکلاتی که وجود داشت همه فکر می‌کردند در نتیجه گیری استقلال تاثیر گذار است اما این اتفاقات مانند مسائل مالی، مدیریتی، حذف از آسیا و... بازوی حرکتی برای این تیم شد. انرژی مضاعفی را به بازیکنان داد و همبستگی فوق العاده‌ای را ایجاد کرد. از یک نقطه منفی به شرایط مثبت و خیلی خوب رسیدند.

نگرانم 6 گل بازیکنان استقلال را مغرور کند

مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: یک محرک عالی برای آن‌ها شد و خیلی به همدلی تیم کمک کرد. تاکتیک و اتفاقات فوتبالی یک بحث است، مساله روحی روانی هم بحث دیگری است که تاثیر زیادی روی یک مجموعه خواهد داشت. این موضوع به استقلال خیلی کمک می‌کند و این تیم را با شتاب رو به جلو می‌برد. فقط نگرانی بابت بازی آخر برایم ایجاد شده که اگر خدای ناکرده دچار غرور شوند شاید اتفاق بدی در دربی بیفتد. زدن گل‌های زیاد قبل از دربی و پرداختن به این موضوع در همه محافل ممکن است باعث حواس پرتی شود و این اتفاق در دربی نتیجه بدی را به دنبال خواهد داشت. باید بازیکنان گذشته را فراموش کنند و با تمام وجود برای بازی آماده شوند که به قهرمانی متصل است. امیدوارم دو تیم بازی خوب و جوانمردانه‌ای را ارائه بدهند و استقلال از این بازی سربلند بیرون بیاید.

همدلی، نقطه قوت تیم ساپینتو است

عنایتی در مورد اینکه نقطه قوت استقلال برای موفقیت در دربی چه چیزی می‌تواند باشد، گفت: دربی همیشه به خاطر حساسیت‌های بین هواداران کاملا با دیگر بازی‌های لیگ تفاوت داشته، درفوتبال کشور ما این بازی ویژه است. نمی‌توانم نقطه قوتی را نام ببرم چون وقتی قرار است کاری را تیمی انجام بدهید هر نقطه دچار ضعف باشد مطمئنا ضربه می‌خورید. همدلی و همسویی بین همه اعضای تیم را نقطه قوت و مثبت استقلال می‌دانم. این مساله می‌تواند کمک کند و همه باید در هر بخشی تمرکز بالا داشته باشند.

برخی تلاش نکردند استقلال از آسیا حذف نشود

وی در مورد تغییر و تحولات مدیریت باشگاه استقلال، عنوان کرد: ما عادت کرده‌ایم تمام مشکلات‌مان را با مُسَکِن رفع کنیم و وقتی اثرش تمام می‌شود شما دوباره آن درد را دارید. ما سالیان سال است که دردی را داریم و هر بار سعی کردیم با مسکن آن را پوشش بدهیم ولی درد اصلی همیشه مانده و الان واقعا تبدیل به سرطان شده است. اتفاقاتی که برای استقلال افتاد و الان گفته می‌شود برای پرسپولیس هم ممکن است بیفتد، یک فاجعه است. نقطه فوق العاده تاریکی برای مدیریت فوتبال ما است. تیم‌هایی از این موضوع خوشحال شدند که می‌دانستند استقلال با بهترین شرایط وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

عنایتی گفت: افرادی هم بودند که تلاش نکردند این اتفاق نیفتد. آن‌ها هم مقصر هستند و به نظرم از این موضوع خوشحال هستند. من در جزئیات امور قرار ندارم اما همه باید تلاش می‌کردند که این اتفاق برای فوتبال ایران بیفتد. اینجا بحث رنگ مطرح نیست. این تیم‌ها نماینده‌های کشور ما هستند اما خیلی راحت از بحث بین المللی عبور می‌کنیم و از این موضوع خیلی هم ناراحت نیستیم. واقعا شرم آور است. ان‌شاالله شرایط خوبی برای دو تیم مهیا شود و آن‌ها را به دست مردم بدهند چون حرص و جوش تیم‌ها را مردم می‌خورند. باید اتفاق بزرگی بیفتد. ما هنوز بر سر استادیوم آزادی دعوا داریم و نمی‌دانیم باید چکار کنیم.

کاپیتان اسبق استقلال با اشاره به اشکالات زیرساختی تهران، اظهار داشت: پایتخت ما یکی از ضعیف ترین منابع ورزشیرا دارد. شهرهای دیگر استادیوم‌های خوبی دارند اما در پایتخت با وجود این همه تبلیغات از نظر امکانات در حد یک شهر کوچک هم نیست. چه برسد به پایتختی که چندمیلیون نفر در آن زندگی و ورزش می‌کنند. الان استادیوم آزادی نباشد همه فلج می‌شویم. چرا در تهران نباید دو استادیوم داشته باشیم، نه به وسعت استادیوم آزادی اما سه-چهار ورزشگاه 40-30 هزار نفری یا حتی 10هزار نفری می‌توان داشت. در اروپا همه ورزشگاه‌ها بالای 100هزار نفر نیستند. همه ورزشگاه‌های شهرهای کوچک شاید 20هزار نفر هم نباشند. باید به سمتی برویم که آبروداری کنیم. این اتفاقات برای کشورمان خوب نیست. ذهن همه افرادی که ما را قطب فوتبال می‌دانند، منفی می‌کند. واقعا باید فکر اساسی کنیم.

عنایتی در خصوص اینکه چه کسانی تلاش نکردند تا استقلال از آسیا حذف نشود، گفت: پدر خانواده باید تلاش کند اتفاقی برای خانواده نیفتد. فرصت و زمان را به ما داده بودند که بتوانیم مشکلات را حل کنیم اما عادت داریم همه کارها را در دقیقه 90 انجام بدهیم. فکر می‌کنیم همه جا مثل خودمان هستند! حالا این برود بعدی درست می‌شود... با رو دربایستی و خواهش و تمنا در فوتبال خودمان خیلی از کارها را می‌شود راحت حل کرد اما بحث بین المللی اینطور نیست. من چون اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم بگویم چه کسی مقصر است اما ای کاش وزیر ورزش روی این موضوع محکمتر جلو می‌رفت تا این اتفاق نیفتد.

اگر روزی بخواهم سرمربی استقلال شوم باید با تمام وجود این تیم را شکست بدهم

سرمربی پیشین هوادار در مورد حرف و حدیث‌هایی که پس از شکست 6 بر یک این تیم مقابل استقلال و انگ تبانی و شرط‌بندی، اظهار داشت: من استقلال هستم و همه ایران هم می‌دانند. منِ رضا عنایتی اگر بخواهم روزی سرمربی استقلال شوم باید اول خود استقلال را شکست بدهم. یعنی با هر تیمی هستم باید تمام وجودم را بگذارم مقابل استقلال برنده شوم تا فردا حرفی برای گفتن داشته باشم. یعنی نمی‌آیم کم کاری کنم که بگویند آفرین! تو 6 گل خوردی الان بیا سرمربی استقلال بشو!

بازیکنان هوادار قبل از صعود به لیگ برتر می‌توانستند بهتر تبانی کنند!

وی افزود: من با مجموعه هوادار کار کرده‌ام. با شرف ترین آدم‌ها هستند. از کادر مدیریتی تا بازیکنان که همه آن‌ها بازیکن خود من بودند. فالوئر گرفتن پدر همه را درآورده است!  خیلی از آدم‌های فوتبالی و غیرفوتبالی تحت‌الشعاع این مساله هستند. دوستان هر موقع می‌خواهند به فوتبال گیر می‌دهند که خودشان را نشان بدهند. استثنا هم ندارد. بینِ فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها جریان دارد. من در بدترین شرایط مدیریتی هوادار بودم و مصیبت داشتیم. پولی وجود نداشت و تمام اتفاقاتی که باید برای من افتاد. این بازیکنان در آن زمان راحت می‌توانستند این کارها را انجام بدهند اما آنقدر با شرف بودند بدون پول تیم را به لیگ برتر آوردند در صورتیکه آن زمان خیلی راحت می‌شد کارهای بزرگ انجام داد.

تمام مجموعه هوادار با شرف هستند، عبدی یک سروگردن بالاتر است

عنایتی در مورد اینکه مهدی عبدی هم در آن زمان عضو هوادار بوده، گفت: بله، کل مجموعه با شرف و با معرفت هستند اما عبدی یک سروگردن بالاتر است. بالاخره این اتفاقات می‌افتد. مگر تیم‌های دیگر 5-4 گل نخوردند؟ اگر این اتفاق برای پرسپولیس هم می‌افتاد  عده‌ای را داریم که می‌خواهند خودشان را عزیز کنند و نشان بدهند. مطمئن باشید این حرف‌ها را برای پرسپولیس هم می‌زدند حالا شاید با شدت کمتر و باید این را درست کنیم. من شناخت کامل دارم می‌دانم بازیکنان هوادار از آدم‌های با شرف فوتبال هستند. بعضی اوقات آنچه تصور می‌کنید برای شما اتفاق نمی‌افتد و این نتایج رقم می‌خورند. خیلی تیم‌ها بودند که شرایط‌شان اینطور بوده است.

برای قهرمانی 15 گل هم بزنید تاثیری ندارد

بازیکن اسبق استقلال در خصوص اینکه این حرف‌ها در شرایطی مطرح می‌شوند که گل زده بیشتر تاثیری در انتخاب قهرمان ندارد و اگر تیمی قصد تبانی داشته باشد با 3-2 گل هم به هدف خودش می‌رسد، عنوان کرد: دقیقا همینطور است. فاکتور بزرگ لیگ همین است که تفاضل گل را در نظر نمی‌گیرند. خود این مساله باعث می‌شود جلوی خیلی از اتفاقات و حرف‌ها گرفته شود. یک تیم اگر 15 گل هم بزند فرقی برایش ندارد. اگر می‌خواستند تبانی کنند روی یک بر صفر تبانی می‌کردند که هیچ اتفاقی هم نیفتد. این حرف‌ها از افرادیست که ذهن بیمار دارند و هر آنچه فکر می‌کنند به زبان می‌آورند.

به افراد مریض لبخند بزنید

عنایتی در مورد اینکه برخی شایعه کرده‌اند این 6گل یک برنامه شرطبندی بوده تا در کنار گلزنی دروازه‌بان بتوانند پول هنگفتی از یک سایت شرطبندی خارجی تهیه و طلب استراماچونی را پرداخت کنند، با خنده گفت: به بعضی از حرف‌ها باید لبخند کوچکی بزنید و رد شوید! نباید به مسائل منفی اهمیت داد تا بزرگ شوند. بی اعتنایی به این مسائل از صدفحش بدتر است. اگر بخواهیم به هر نظر منفی بپردازیم فقط اعصاب خودمان را خراب می‌کنیم. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند مریض هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها