کد خبر: ۵۲۳۹۲۴
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه هیئت دولت:
وزیر صمت: اگر کسانیکه نوبتشان در برنامه تحویل امسال نبوده، خودروهایی را انتخاب کنند که دارای ظرفیت تولید تا پایان سال جاری ‌باشند، تا پایان سال خودرو دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دولت پایگاه تحلیلی خبری 598، صبح امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درخصوص دلیل زمانبندی دوساله تحویل برخی از خودروها گفت: تقاضا برای برخی از خودروها بیش از حد تولید بوده بطوریکه تقاضا در چند نوع از خودروها بیش از ظزفیت تولید سال بوده است. از هفته آینده سامانه مجددا باز خواهد شد تا افرادیکه نوبت تحویل خودرویشان در سال بعد است، خودروهای خود را تغییر دهند.

وزیر صمت درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروهای نوبت سال آینده بیان کرد: طبیعتا تحویل خودرو با قیمت روز است. همچنین اگر کسانیکه نوبتشان در برنامه تحویل امسال نبوده، خودروهایی را انتخاب کنند که دارای ظرفیت تولید تا پایان سال جاری ‌باشند، تا پایان سال خودرو دریافت خواهند کرد.

فاطمی‌امین همچینین در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بازار خودرو بدلیل تقاضای مازاد دچار آشفتگی است. به لحاظ اینکه خودرو یک نقش سرمایه‌ای پیدا کرده است ، افرادی برای حفاظت از اموال خود در برابر تورم خودرو خریداری می‌کنند. لذا یک «تقاضای سوداگرانه» به کسری خودرو در پاسخ به تقاضا ایجاد شده است. بنابراین یک آشفنگی و تنش در بازار خودرو ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وارادات خودروهای کارکرده اظهار کرد: راه حل سریع آشفتگی بازار خودرو این است که به واردات خودرو اولویت بدهیم. امروز در دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد. ان‌ءالله این لایحه در مجلس طرح خواهد شد و امیدواریم که به سرعت مصوب بشود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

فاطمی‌امین همچنین گفت: بحث واردات خودرو را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف موجود در عرضه و تقاضا از بین برود..

وزیر صمت بیان کرد: مدت زمان واردات خودرو نیز درصورت تصویب لایحه در مجلس، در قالب آیین نامه مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها