کد خبر: ۵۲۳۹۲۵
زمان انتشار: ۱۷:۰۱     ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت وزیران:
بازه زمانی این آمار از 25 اسفندماه تا اواسط فروردین بوده اما امسال سفرهای نوروزی بدلایل مختلفی همچنان ادامه دارد. آخرین موج این سفرها نیز از امروز شروع و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دولت پایگاه تحلیلی خبری 598، صبح امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم در تعطیلات نوروزی بودیم. البته بازه زمانی این آمار از 25 اسفندماه تا اواسط فروردین بوده اما امسال سفرهای نوروزی بدلایل مختلفی همچنان ادامه دارد. آخرین موج این سفرها نیز از امروز شروع و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

ضرغامی عنوان کرد: مجموع شب اقامت سفرهای نوروزی در سال گذشته 51 میلیون بوده که این رقم در سال جاری به 57.1 میلیون افزایش پیدا کرده است. این آمار هم مجموع اقامت‌های رسمی و هم مجموع اقامت‌های اضطراری را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مازندران مقام اول، گیلان دوم و خراسان مقام سوم سفرهای نوروزی را به خود اختصاص دادند. رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم. حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی داشتیم. سال گذشته این آمار در مجموع ۵۰ میلیون شب اقامت بود که امسال به ۵۷.۱ درصد در اقامت‌های رسمی به همراه اقامت‌های غیررسمی و اضطراری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد که در زمان اوج گیری سفرها، هتل‌های سطح بالا در روزهای اول اشغال می‌شوند اما روزهای بعد از مجموعه جاهای دیگر استفاده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها