کد خبر: ۵۲۴۶۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تلاش مربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید چیزی که می‌تواند باعث خوشحالی کادر فنی پرتغالی سپاهان شود، پیشرفت باشگاه و بازیکنان است و برای این هدف تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، یکی از چهره‌های سرشناسی که در فصل بیست و دوم لیگ برتر به ایران آمده، هوگو آلمیدا ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال است که دوران باشگاهی بسیار موفقی را هم به ویژه در وردربرمن آلمان پشت سر گذاشته است.
با آلمیدا در آستانه دیدار حساس سپاهان برابر نفت مسجد سلیمان هم صحبت شدیم و با او درباره شرایط این روزهای سپاهان و البته یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران که گل نزدن است، گفتگو کردیم.

این گفتگو را در ادامه بخوانید.

*پیش از هر چیزی درباره دیدار برابر ملوان صحبت کنید که سپاهان دو امتیاز بسیار حساس و سرنوشت‌ساز را از دست داد.
* خب اگر همه این بازی را دیده باشند، فکر می‌کنم سپاهان در شرایط بازی شانس‌های زیادی درست کرد. روی بازی سوار بودیم و شوت‌های زیادی هم به سمت دروازه حریف زدیم، اما خب گل نشد. و خب ملوان هم فقط یکی دو بار به سمت دروازه ما شوت زد. ولی فوتبال است و در اواخر بازی گل خوردیم و دو امتیاز را از دست دادیم. با این حال باور داریم که می‌توانیم به هدف‌مان برسیم. باید باور داشته باشیم که تیم و بازیکنان خوبی داریم و باید به دنبال قهرمانی باشیم.
*بعد از این مسابقه که نتیجه تلخی برای سپاهان به همراه داشت، چقدر امیدواری در ذهن خودتان و همینطور اردوی تیم وجود دارد، که بار دیگر بتوانید صدر جدول را پس بگیرید و قهرمان شوید؟
* البته که ما صد در صد امید داریم که قهرمان می‌شویم. البته این موضوع دیگر دست ما نیست، اما امید داریم که قهرمان بشویم. تنها کاری که فعلا می‌توانیم انجام بدهیم این است که سه بازی باقی مانده را ببریم و ببینیم آیا پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد یا نه. اما هدف ما باید بردن در این سه مسابقه باشد. امسال سخت کار کردیم و فوق‌العاده بودیم و امید داریم که می‌توانیم قهرمان بشویم.

*پس از بازی برابر ملوان اعتراضاتی از سوی هواداران سپاهانی و همینطور باشگاه وجود داشت که شاید تصمیمات داوران خیلی با این تیم مهربانانه نیست. در بازی با تراکتور هم اتفاقاتی رخ داد که شما در یکی از مصاحبه‌های خود به آن معترض شدید. در واقع می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که چقدر این اتفاقات را در رقم خوردن رده‌بندی فعلی جدول لیگ برتر موثر می‌دانید؟
* من زیاد درباره داوری صحبت نمی‌کنم و سرمربی تیم ژوزه مورایس صحبت‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهد، ولی خب همه چیز واضح بوده و همه هم از تلویزیون دیده‌اند که چه اتفاقاتی رخ داده است. صحبت درباره این موضوع را به کارشناسان واگذار می‌کنم و حرفی نمی‌زنم.

*سپاهان در شرایطی به مسجد سلیمان می‌رود که تیم میزبان با تمام وجود برای کسب امتیاز می‌آید. از طرفی شهریار مغانلو هم نیست که در زمین نامساعد مسجد سلیمان در بازی مستقیم به کمک تیم بیاید. شرایط این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
* باید به همه بازیکنان تیم باور داشتیم باشیم؛ به همه آنها. بله ما در این مسابقه شهریار را نداریم، ولی بقیه بازیکن‌ها هستند و بازیکن‌های خوبی هم هستند. اهمیتی ندارد که نفت مسجد سلیمان با توان ۱۰۰ درصدی به این مسابقه وارد می‌شود. می‌دانیم شانس‌های آخرشان برای بقا در لیگ است، اما ما باید روی کار خودمان متمرکز باشیم و سعی کنیم ۳ امتیاز را بگیریم و به خانه برگردیم.

*شما پیش از ورود به ایران شناختی جزئی از ایران، به ویژه پس از رویارویی تیم ملی پرتغال در دو جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ داشته‌اید. الان پس از ۹ ماه کار کردن در ایران شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟
* بله قبل از اینکه به ایران بیایم می‌دانستم که ایران یک کشور خوب است که بازیکنان خوبی هم دارد، اما این موضوع را زمانی کامل متوجه می‌شوی که به ایران بیایی و کار کنی. پیش از این زیاد اطلاع نداشتیم. از پرتغال دو سه مربی بودند که اینجا کار می‌کردند. یک سری اخبار هم منتشر می‌شد، اما واضح نبود. اما وقتی آمدیم و الان ۹ ماه است که اینجا هستیم، می‌توانم بگویم ایران بازیکنان فوق‌العاده و تیم ملی فوق‌العاده‌ای دارد. می‌بینیم بازیکن‌های ایرانی در لیگ‌های مختلف اروپا حضور دارند و حتی ۳،۴ بازیکن ایرانی هم در پرتغال بازی می‌کنند.

*شرایط و کیفیت زندگی در ایران برای‌تان چطور بوده است؟
* کیفیت زندگی هم اینجا خوب است. از وقتی آمدیم، همه چیز خوب بوده است، اما یک مقدار مشکل اینترنت داشتیم و برای تماس با خانواده مسئله ایجاد می‌شد. الان ولی خوب شده و بقیه چیزها هم درست است. در اصفهان همه فوق‌العاده هستند. مردم خیلی به ما احترام می‌گذارند و خیلی دوست‌مان دارند. خیلی خوشحالیم اینجا هستیم و البته می‌خواهیم یک سری تغییرات انجام بدهیم. باید ذهنیت بازیکنان را نسبت به چشم‌انداز و دیدگاه خودمان عوض کنیم و آن را بهتر کنیم. با چیزی که من می‌بینم، بازیکنان روز به روز در حال پیشرفت هستند و حتی دیده‌اید که چند بازیکن سپاهان به تیم ملی دعوت شده‌اند. این باعث خوشحالی ما می‌شود.

*اگر این فصل سپاهان قهرمان نشود، آیا ناامید می‌شوید و ایران را ترک می‌کنید یا می‌مانید و برای موفقیت در فصل آینده تلاش خواهید کرد؟
* البته اگر سپاهان قهرمان نشود، ناراحت می‌شویم، چون برای اینکه قهرمان بشویم، خیلی تلاش کرده‌ایم. با این حال در آخر فصل فقط یک تیم قهرمان می‌شود و امیدوارم آن یک تیم ما باشیم. اما باور من این است که باشگاه و بازیکنان را بالا بکشیم و ارتقا بدهیم. وقتی ژوزه به اینجا آمد قرارداد ۳ ساله بست و ما هم ۳ سال قرارداد داریم. فکر نمی‌کنم این موضوع دیگر جای سوال داشته باشد که همه آنرا می‌پرسند. ما سه سال قرارداد داریم.

*سوال دیگر درباره عملکرد سپاهان است که در ابتدای فصل خیلی خوب کار نمی‌کردند، اما به مرور عملکرد آنها و به ویژه شهریار مغانلو بهتر و بهتر شد. گفته می‌شود کار کردن شما با مهاجمان در این پیشرفت اثرگذار بوده است.
* در مورد مهاجمان تیم باید بگویم که من فقط با شهریار کار نمی‌کنم؛ با ایگور، با علی‌نژاد و با بقیه بازیکنان کار می‌کنم، تا بتوانند به نحو احسن عملکرد خودشان را نشان بدهند. البته شهریار مهاجم اول تیم هست و من سعی می‌کنم بهترین راه‌حل‌ها را به او نشان بدهم. من دیدگاه خودم را به شهریار انتقال داده‌ام. به نظرم شهریار پتانسیل بسیار بالایی دارد. یکی از بهترین مهاجمان ایران است و سعی می‌کنم به او کمک کنم تا گل‌های بیشتری بزند. در ابتدای لیگ گفتیم که شهریار مغانلو آقای گل خواهد شد، اما این رقابت بین مهاجمین تراکتور هم هست و باید ببینیم آخر فصل چه می‌شود. ولی چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که شهریار گل می‌زند، تیم خوب بازی می‌کند و خیلی پیشرفت داشته‌ایم. نه فقط یک بازیکن، که کل تیم مهم هستند و باورم این است که اگر تیم شرایط خوبی داشته باشد، شهریار هم گل‌های بیشتری می‌زند.

*شما به عنوان یکی از مهاجمان تراز اول دنیا در دوران بازی، دلیل فقر گلزنی مهاجمان در ایران را چه چیزی می‌دانید؟
* ایران مهاجمان خوبی دارد. نمی‌دانم اما این مشکل شاید به خاطر سبکی است که تیم‌ها فوتبال بازی می‌کنند. بیشتر تیم‌ها دفاعی بازی می‌کنند با بازی مستقیم. جنگ روی هوا دفاع‌ها را در عقب زمین فشرده می‌کند. خب به نظر من شهریار یکی از بهترین مهاجمان ایران است و خوشحالیم که به تیم ملی رفت و دو بازی ( روسیه و کنیا) انجام داد. این چیزی است که ما را خوشحال می‌کند و از اینکه توانستیم به او کمک کنیم، خوشحال هستیم. ما باید بیشتر از یک مربی رفتار کنیم و فشار را از روی بازیکنان برداریم و ذهنیت آنها را تغییر دهیم. بله باید بگویم که با شهریار خیلی صحبت می‌کنیم و می‌توانم بگویم که کارش را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها