أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۴۶۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آستانه شروع فعالیت های انتخاباتی آحزاب آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد که "نیرا تاندن" به عنوان رئیس جدید شورای سیاست داخلی او فعالیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، "نیرا تاندن" (Neera Tanden) ۵۲ ساله، یکی از فعالان سیاسی برجسته دموکرات است که جایگزین سوزان رایس خواهد شد که اواخر این ماه مقام خود را ترک می کند.

تاندن در طول یک سال و نیم گذشته به عنوان مشاور ارشد و منشی کارکنان در کاخ سفید فعالیت کرده است. سنای آمریکا پیش از این با نامزدی او برای اداره دفتر مدیریت و بودجه مخالفت کرده بود.

بایدن در بیانیه ای گفت که نیرا به برخی از برنامه های حیاتی، به عنوان مشاور سیاست داخلی نظارت خواهد کرد که بینش قبلی او در این زمینه، به دولت و مردم آمریکا به خوبی خدمت خواهد کرد.

علاوه بر این، کاخ سفید اعلام کرد که "استف فلدمن" دستیار قدیمی بایدن که در دولت اوباما نیز فعالیت داشته، جایگزین تاندن در نقش منشی کارکنان کاخ سفید خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، تصمیم برای انتخاب تاندن در حالی اتخاذ می‌شود که بایدن در حال آماده سازی خود برای کارزار انتخاباتی است و قصد دارد در این کارزار بر اجرای مؤثر مجموعه‌ای از دستاوردهای سیاست داخلی شامل زیرساخت‌ها، آب و هوا و مراقبت‌های بهداشتی تکیه ‌کند.

شورای سیاست داخلی تحت رهبری رایس همچنین نقش اصلی را در طراحی استراتژی دولت آمریکا برای جایگزینی قانون ۴۲، سیاست مرزی سختگیرانه دوران ترامپ که قرار است هفته آینده لغو شود، ایفا کرده است.

تاندن که اصالتا هندی است، دارای تجربه گسترده ای در محافل سیاسی دموکرات است و پیش از این، اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکا را اداره کرده است.

او همچنین به عنوان یک مقام ارشد بهداشتی در دولت اوباما حضور داشت و در تدوین قانون مراقبت سلامت اقتصادی نقش داشت.

"سوزان رایس" مشاور ارشد قبلی سیاست داخلی بایدن قرار است ۲۶ ماه جاری میلادی سمت خود را ترک کند. او از دست‌اندرکاران اصلی دولت بایدن در موضوع مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک و بازگرداندن بسیاری از آنان بود.

رایس پیش از این، کارشناس دموکرات پیشکسوت سیاست خارجی آمریکا در سمت مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس ‌جمهوری پیشین آمریکا و نیز سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود که با جو بایدن در مقام معاون رئیس جمهور وقت دولت اوباما همکاری نزدیک داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها