يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اواخر هفته گذشته دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدیران کل استانی‌ابلاغ شد؛ به موجب این دستورالعمل فرایند ثبت‌نام در کودکستان‌ها آغاز شده و مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.
به گزارش پایگاه خبری 598، به موجب دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام مدارس از سوی رضامراد صحرایی، مقررات و ضوابط عمومی ثبت‌نام در کودکستان‌ها به شرح زیر است:
 
۱ - ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها (دوره اول و دوم) بر اساس مفاد شیوه‌نامه «مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ها» انجام می‌شود.
 
۲- ثبت‌نام تمام کودکان در کودکستان‌ها در سامانه سیدا الزامی بوده و مسئولیت ثبت‌نام بر عهده مدیر کودکستان است.
 
- کودکستان‌هایی که مجاز به دریافت شهریه هستند باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند.
 
۳- آموزش و پرورش کودکان از تولد تا پایان شش‌سالگی بر مبنای اساسنامه سازمان ملی تعلیم تربیت کودک به دو دوره سه‌ساله تقسیم می‌شود. سن ثبت‌نام کودکان از تولد تا پایان شش‌سالگی به شرح جدول ذیل انجام می‌شود:
 
مقررات ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها/ اعلام سن ثبت‌نام
 
 
۴ - مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.
 
- مدیران مدارس، نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان فاقد تجربه پیش‌دبستانی را شناسایی کنند تا مناطق در اسرع وقت برای برگزاری کلاس‌های آمادگی در بهار و تابستان ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کنند.
 
- به‌منظور پیشگیری از تداخل برنامه آموزش‌های آمادگی پیش‌دبستانی کوتاه‌مدت اضطراری و جبرانی، با آغاز سال تحصیلی شایسته است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تداوم یادگیری و کلاس‌های آمادگی بهار و تابستان ۱۴۰۲ و نیز پیش‌دبستانی ویژه آموزش و مداخله بهنگام حداکثر در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ به اتمام برسد.
 
۵- با توجه به لزوم ساماندهی بهنگام کودکستان‌های دایر در مدارس دولتی (کودکستان ضمیمه)، فرآیند مزایده و واگذاری فضاهای مازاد مدارس دولتی به مؤسسان کودکستان غیردولتی دارای مجوز تأسیس تطبیق یافته از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نحوی در بهار و تابستان انجام شود که فرصت کافی برای انجام تبلیغات و ثبت‌نام نوآموزان وجود داشته باشد.
 
۶- تمامی نوآموزان پیش‌دبستانی در طول سال تحصیلی ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مطابق دستورالعمل اجرایی ابلاغی برنامه سنجش هستند. کودکان پیش‌دبستانی که موردسنجش قرار گرفته و تأیید شده‌اند در سال بعد نیازی به گذراندن سنجش بدو ورود به دبستان ندارند.
 
 - با توجه به اینکه نوآموزان دو سال قبل از دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برخی از آنها دیرآموز تشخیص داده می‌شوند، برنامه‌ریزی برای آموزش و مداخله بهنگام در طی سال تحصیلی برای این نوآموزان ضروری است.
 
۷-  به استناد بند ۱ ماده واحده «تعیین گستره مجاز اقدامات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای ایجاد تسهیلات و حمایت از توسعه کمی و کیفی جامعه هدف» مصوب پنجمین جلسه هیئت‌امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مورخ (۱۴۰۱/۱۰/۱۱)، نرخ بیمه حوادث و مازاد نوآموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواهد بود.
 
۸- مؤسساتی که وضعیت خود را با قوانین و مقررات ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق نداده‌اند اجازه فعالیت و ثبت‌نام در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها