يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۹۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح عنوان کرد؛
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلای زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان صبح امروز پنج شنبه درسفری به زاهدان، هدف سفر به استان سیستان و بلوچستان را رسیدگی به پرونده واقعه تلخ ۸ مهر عنوان و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی و برخورد قاطع با خاطیان و مجرمان پرونده حادثه هشتم مهر ماه و احقاق حق کسانی که به آن‌ها ظلم شده، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده ام.

وی ادامه داد: در این پرونده در مجموع برای ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده، اتهام ۱۱ نفر از متهمان این پرونده، تیراندازی منتهی به قتل و جرح است و برای ۱۵ نفر به اتهام سو استفاده از موقعیت شغلی، تیراندازی بر خلاف مقررات، لغو دستور و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاد کیفرخواست صادر شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: در برخورد با خاطیان و کسانی که در این حادثه تلخ، مرتکب جرم شده اند، هیچ اغماضی در کار نیست و اطلاعات رسیدگی به این پرونده به زودی منتشر خواهد شد.

پور خاقان گفت: اگر کسانی مرتکب جرم شده باشند، با آن‌ها برخورد قاطع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم پایمال شود، ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و عواملی که باعث تحریک برخی از جوانان اهل سنت در صف نماز مصلی اهل سنت زاهدان شدند و در سایه این تحریک افراد ضد انقلاب با سو استفاده از شرایط، حادثه خونین زاهدان را رقم زدند و همچنین اشخاصی که در فضای مجازی اقدام به تحریک جوانان اهل سنت کردند هم شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی یکی دیگر از اهداف سفر به استان را انعکاس گوشه‌ای از زحمات دستگاه قضائی استان در رسیدگی به حادثه خونین ۸ مهرماه سال گذشته عنوان و افزود: در همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه، همکاران پرتلاش ما و بازپرس در صحنه حاضر و پرونده تشکیل شد و در دو بخش تفکیک و مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً برای ۲۶ نفر کیفر خواست صادر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها