أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۰۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بار در رُم؛
رئیس جمهور اوکراین باردیگر با طرح اتهامات واهی علیه ایران، ادعای فروش و انتقال سلاح از تهران به مسکو را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از اوکرینفورم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که دیروز (شنبه) راهی ایتالیا شده بود، در گفت‌وگو با یک رسانه ایتالیایی، با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، باردیگر تهران را به تامین اسلحه و پهپاد برای روسیه متهم کرد.

زلنسکی در این گفت‌وگو مدعی شد: به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌های تولیدی روسیه چندبرابر کاهش یافته است. با این حال، چالش‌های دیگری همچون ایران وجود دارد که به مسکو بیش از یک‌هزار پهپاد و سایر تسلیحات فروخته است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: سلاح‌های دیگری هم وجود دارد. ما اطلاعات دقیقی داریم و آنها (ایران) اخیراً چنین کاری کرده‌اند.

اتهامات زلنسکی در حالی تکرار شده که ایران و روسیه به دفعات، هرگونه ادعا مبنی بر فروش و انتقال سلاح و جنگ‌افزار از تهران به مسکو را قویاً رد کرده‌اند.

زلنسکی همزمان، از ایتالیا بابت تصمیم به تامین سامانه پدافند هوایی برای کی‌یف به ویژه سامانه «سمپ‌تی» قدردانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین به سیاستمداران ایتالیایی که پیشنهاد داده بودند به‌جای سلاح، کمک بشردوستانه برای کی‌یف تامین کنند، هشدار و توضیح داد که در حال حاضر، سلاح برای مردم اوکراین حکم ابزار دفاعی داشته و آنها را قادر می‌سازد تا خود را نجات دهند.

وی همچنین با طرح اتهام علیه رئیس جمهور روسیه گفت: (ولادیمیر) پوتین مثل یک شکارچی است. وقتی که برخی کشورها از حیث تامین کمک ضعیف و سست می‌شوند، با قدرت و قطعیت این حس به او دست می‌دهد که قادر است در اتحاد و یکپارچگی اتحادیه اروپا رخنه و در کمک آنها به ما دودستگی ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها