أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۱۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو هیئت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره شایع ترین عوارض واکسن کووید، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، فهیمه هداوند، هدف از انجام طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر روی عوارض واکسن کووید را کاهش نگرانی‌های ناشی از عوارض واکسن در کشور دانست و گفت: عوارض مورد مطالعه شبه آنفلوانزا، درگیری مغزی، قلبی، گوارشی و عارضه موضعی در محل تزریق در نظر گرفته شد. خوشبختانه به رغم همه نگرانی‌ها، عوارض جدی واکسن همچون درگیری قلبی کمتر از ۲ درصد گزارش شد و درگیری مغزی نیز گزارش نشد.

وی ادامه داد: شایع‌ترین عارضه شبه آنفلوانزا با نشانه‌های به ترتیب مننژیت، تب، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه مشاهده شد که هیچ کدام از موارد جدی نبود.

به گفته هداوند، ابتلای بعد از تزریق واکسن نیز، بین سه دوز ۲ تا ۴ درصد بود و این رقم در انواع واکسن‌ها تفاوت معناداری نداشت.

عضو تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: ابتلاء بعد از تزریق دوز اول نیز در افراد زیر ۳۹ سال بیشتر از افراد بالای ۳۹ سال بود.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج این پژوهش واکسن‌های کرونا، عارضه و ابتلای جدی بعد از تزریق نداشتند، بنابراین یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کنترل کرونا همین تزریق واکسن بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها