کد خبر: ۵۲۵۲۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی از نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان با اشاره به ضرورت انجام گفتگوی ملی برای حل بحران سیاسی این کشور تاکید کرد که تحولات اخیر منطقه از جمله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، نسخه آمریکا را پیچید.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، «حسین الحاج حسن» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی اعلام کرد، همه ملت لبنان  خواستار برون رفت از وضعیت موجود از خلال  انتخاب رئیس جمهور جدید و بعد از آن تشکیل دولت هستند، اما متاسفانه در این میان برخی موضوع را به تاخیر می‌اندازند.

 وی همچنین بر ضرورت انجام یک گفت و گوی ملی همه جانبه تاکید کرد.

این نماینده حزب‌الله در سخنرانی خود در جشنی  در مرکز اتحادیه فرهنگی « باسل الاسد »  که در بعلبک برگزار شد افزود،  ما در حزب الله و جنبش أمل «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای ریاست جمهوری آینده معرفی کردیم،  اما برخی احزاب این گزینه را رد کرده و  در عین حال نامزد مورد نظر خود را نیز معرفی نکردند. این درحالی است که بدون وجود یک تفاهم در سطح ملی نمی توان به حد نصاب رای 86 نماینده دست یافت.

 وی همچنین اشاره کرد، تیم مقابل، به دلیل رد گفتگو و توافق ملی برای احیای لبنان،  باید مسئولیت این بحران و خلأ را بر عهده بگیرد.

الحاج حسن در ادامه سخنان خود  گفت: ما  امروز مجددا برای همگرایی و گفت و گو  و بدون توجه به حواشی، نشستی را برگزار کردیم  و این یک حق حاکمیتی است اما کمکی به پایان بحران نمی‌کند و تیم مقابل از رسیدن سلیمان فرنجیه به منصب ریاست جمهوری لبنان واهمه دارند.

این نماینده پارلمان لبنان همچنین از دو مناسبت مهم در ماه مه میلادی جاری سخن گفت که نخستین آنها در روز 15 این ماه و روز نکبت ( روز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل و آواره شدن فلسطینیان) است و دومین مناسبت هم روز 17 مه است (در 17 مه 1983  توافقی تحت حمایت و نظارت مستقیم ایالات متحده میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دوره «امین الجمیل»  رئیس جمهور اسبق لبنان به امضا رسید و بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 و اشغال این کشور، بر لبنانی ها تحمیل شد. بیروت در آن زمان به عنوان دومین پایتخت عربی بود که بعد از قدس توسط  رژیم صهیونیستی اشغال شده بود. اما این توافق مورد قبول اکثریت لبنانی‌ها قرار نگرفت و آن را توافق شرم آوری توصیف کردند که کاملا باطل بوده و هرچه زودتر باید لغو گردد).

حسین الحاج حسن تصریح کرد، لبنان از آن تاریخ به بعد اعتراضات خود را به نشست‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شهرک سازی‌های اسرائیل  و موضوع ادغام آوارگان، محاصره، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن اعلام کرده است. فلسطین نیز از آن تاریخ به بعد  پیروزی‌های پی در پی  رقم زده که با فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی همراه بوده است. 

وی همچنین در ادامه به تحولات منطقه از جمله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اشاره کرده و گفت، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نسخه آمریکا را که به وجود آورنده داعش بود و سعی کرد کشورهای منطقه را تقسیم و تجزیه کند، پیچید. همچنین با احیای روابط عربستان با ایران و سوریه شکست‌های آمریکا در منطقه تکمیل شد.

از طرف دیگر «محمد وسام المرتضی»، وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان نیز در سخنانی تاکید کرد: اهمیت فرهنگ در گسترش آگاهی برای درک و دانستن آنچه برای ما ساخته  و ایجاد شده مهم است تا  بدانیم  برای ساختن آینده بهتر چگونه از شرایط ناگوار رهایی پیدا کنیم. فرهنگ، آگاهی را به واسطه  پیروزی و  استواری در موقعیت‌های مختلف   پدید می‌آورد. این را بدانید که فلسطین به صاحبان اصلی آن بازمی‌گردد و اسرائیل رو به نابودی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها