يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۵۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه عده ای کار دینی و معنوی انجام می دهند اما تک بعدی عمل کرده و در بزنگاه ها خروجی لازم را ندارند گفت: اما کار کانون های مساجد علاوه بر تربیت دینی، پرورش نیروهای انقلابی و متعهد است.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت الله حسینی بوشهری ظهر روز گذشته(چهارشنبه 3خردادماه) در دیدار مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به جایگاه مسجد تصریح کرد:مسجد خانه خداست و مقدس ترین مکان در کره زمین است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه بخش عظیمی از توفیقاتی که نصیب دست اندرکاران مسجد می شود بواسطه انتصاب به خانه خداست افزود: وقتی در مسجد و برای مسجد خدمت می کنیم خدا نیز در این مسیر کمک می کند و بخش زیادی از مسیر به خودی خود طی شده است.

وی با بیان اینکه مسجد با هیچ یک از مراکز تربیتی و آموزشی قابل قیاس نیست گفت: در برهه ای از انقلاب مسجد ها رها شدند و امور تربیتی به بیرون از مسجد سپرده شد؛ جای مسجد را با آموزشگاه ها و فرهنگسراها و ...عوض کردیم و این اشتباه بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه پس از استماع گزارش فعالیت های ستاد کانون های مساجد قم و بویژه کادر سازی از نوجوانان در مسجد و تربیت نیروهای مذهبی، انقلابی و متعهد برای آینده انقلاب گفت: نام کانون های فرهنگی هنری مساجد، نامی آشنا بوده و با کارکردهای آن آشنا هستم اما این نگاه جدید و ارزشمند شما تا رسیدن به نتیجه مطلوب قابل توجه و پیگیری است.

وی ادامه داد: حال که نگاه به مسجد به جایگاه اصلی خود برگشته است باید کار را جدی گرفته و سازو کارهای مناسب با این نگاه را فراهم کرد و از این ظرفیت خدادادی در پیشبرد اهداف دینی و تربیتی و حفظ جوانان و نوجوانان از دام های پیش رو استفاده کرد تا آینده خوبی هم برای نوجوان و هم آینده کشور رقم زده شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه عده ای کار دینی و معنوی انجام می دهند اما تک بعدی رشد کرده و در بزنگاه ها خروجی لازم را ندارند گفت: کار شما در کانون های مساجد ارزشمند است چراکه هم نسبت به تربیت دیتی و اعتقادی اهتمام دارید و هم افرادی را تربیت می کنید که در بحران ها بتوانند ایستادگی کنند و نلغزند ودیگران را نیز از لغزش نجات دهند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث فعالیت طلاب جوان در مساجد و کانون های فرهنگی هنری گفت: ما از این کار استقبال می کنیم چرا که معتقدیم طلاب از همان جوانی و نوجوانی باید در دامنه مسئولیت خود رشد کنند و این کمک بزرگی به حوزه و آینده حوزه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه از این طرح حمایت می کنم و این طلاب به عنوان سفیران حوزه در مساجد خواهند بود تصریح کرد: شما نیز با قوت به کار خود ادامه دهید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هنر کانون های مساجد ایجاد انسجام در مسجد است گفت:در راه تربیت بچه های مسجدی از ناملایمات نهراسید، وقتی نگاهتان بلند باشد کار و نتیجه کار را خواهید دید نه سختی های راه را.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها