يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۶۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
مقام‌های محلی مصر اعلام کردند: یک کشتی با پرچم هنگ‌کنگ به نام Xin Hai Tong ۲۳ امروز (پنجشنبه) در کانال سوئز به گل نشسته و این کانال مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مقام‌های محلی اعلام کردند که این شرایط مانع عبور دست‌کم چهار کشتی از پشت کشتی به گل نشسته شده است.

بر اساس این گزارش یدک کش‌ها تلاش دارند کشتی مورد اشاره را دوباره شناور کنند.

کانال سوئِز آب‌راهی ساختگی در مصر به درازای ۱۹۲ کیلومتر است که دریای مدیترانه را به دریای سرخ پیوند می‌دهد.

این کانال به عنوان میان‌بُری برای کشتی‌ها و قایق‌هایی که از بندرهای قاره اروپا و آمریکا به سمت بندرهای جنوب شرق آسیا، شرق آفریقا و قاره اقیانوسیه در رفت‌وآمد هستند، ساخته شده‌است تا ناچار به دور زدن قاره آفریقا یا انتقال زمینی بارها نباشند.

کانال سوئز سریع‌ترین مسیر کشتی‌رانی بین اروپا و آسیاست و چیزی حدود ۱۲ درصد کل تجارت دریایی جهان از این کانال انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها