أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۷۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
وحیدی:
وزیر کشور تأکید کرد: مسائل و امور مردم به‌خصوص افراد نیازمند در جامعه مسئله اصلی نظام اسلامی است و رسیدگی به آنها وظیفه دولت است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در هفتاد و دومین نشست ستاد ملی طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی 2020 محله کمتر برخوردار در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و تشکر از خدمات نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی حاضر در ستاد محلات کمتر برخوردار خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی بر خلاف برخی تفاسیر مردم‌سالاری در دیگر کشورها یک کلمه و عبارت نیست، بلکه محتواست و معنی و مفهوم آن این است که مردم نقش اساسی در همه امور دارند.

وی با تاکید بر این که معنی ندارد ما در کشور اسلامی باشیم و کسی شب گرسنه بخوابد و اگر چنین شد همه ما مسئول هستیم، افزود: اگر کسی هم بیمار باشد و نتواند به پزشک مراجعه و یا به‌خاطر نداشتن امکانات نتواند تحصیل کند، چگونه ما می‌توانیم خود را کارگزار دولت اسلامی بدانیم.

وزیر کشور با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به رسیدگی به امور مردم و تشکر از آقامحمدی به‌خاطر قبول وظیفه ستاد ملی طرح محرومیت‌زدایی تصریح کرد: با توجه به وجود منابع مختلف در کشور اگر همه این‌ها درست هزینه شود، دیگر دلیلی ندارد که کسی به‌خاطر مسائل اولیه با مشکل مواجه گردد.

وحیدی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری مانند ایران به 9 دهک از مردم خود یارانه نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: در این زمینه نیازمند ساماندهی اطلاعات دقیق از افراد جامعه هستیم تا مستحق‌ترین مردم به این کمک‌ها و یارانه‌ها شناسایی شوند.

وی نبود اطلاعات کافی در ارتباط با خانه‌های خالی و درآمدها برای دریافت مالیات از صاحبان آنها را از دیگر ضعف‌های اطلاعات در کشور خواند و گفت: باید بر مشکلات و مسائل مردم اشراف داشته باشیم و وقتی دانستیم می‌توانیم بهتر نسبت به برطرف کردن آنها با کمک نهادهای مختلف و افراد خیر اقدام کنیم.

وزیر کشور بر ضرورت استفاده از توانمندی افراد با سلایق مختلف در این راه تأکید کرد و افزود: باید همه را در این راه دعوت کنیم تا مشکلات افراد نیازمند هرچه زودتر و بیشتر کاهش یابد.

وحیدی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تدریجی مناطق محروم و کمتر برخوردار در زمانی مشخص تاکید کرد و افزود: چنین اقدامی فقط یک اقدام اجتماعی صرف نیست بلکه دارای آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مهمی است چراکه این عزیزان می‌توانند با توانمند شدن در کشور نقش‌آفرینی کنند.

علی آقامحمدی رئیس ستاد ملی طرح  محرومیت زدایی و توانمندی‌سازی اجتماعی 2020 محله کمتر برخوردار نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس برنامه‌های تهیه شده از جمله "سامانه 2020 محله" در دو یا سه سال آینده بتوانیم افراد مناطق کمتر برخوردار را به سطح افراد معمول و متعادل برسانیم.

وی پیش از تشریح سامانه مزبور از سوی تهیه‌کنندگان آن خاطرنشان کرد: این سامانه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز افراد در مناطق محروم و کم‌برخوردار تهیه شده و یکی از راه‌های توانمندسازی این افراد رسیدگی به اسناد منازل آنها برای صدور سند و رسیدگی به مناطق مسکونی آنان است.

بر اساس اعلام مسئولان در حال حاضر 930 هزار واحد بدون سند در کشور وجود دارد که 600 هزار واحد قابلیت دریافت سند با مراجعه به سامانه مرتبط با این موضوع را دارند. در ماه‌های اخیر از افرادی ساکن در محلات کمتر برخوردار که واحدهای آنان فاقد سند می‌باشند درخواست شده است تا با مراجعه به سامانه‌ای به همین منظور نسبت به تکمیل اطلاعات درخواست شده برای صدور سند اقدام کنند.

در این جلسه برخی از مسئولان از جمله نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و شهرداری در ارتباط با ارائه خدمات به افراد نیازمند در مناطق مزبور توضیحاتی را بیان  کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها