أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۸۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
وزارت اقتصاد با ارائه گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های دولتی دارای بیشترین تعداد نیروی انسانی عمدتا بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، بررسی‌ها حاکی از این است که ۱۰ شرکت دولتی اصلی و مادرتخصصی دارای بیشترین تعداد نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۰ درصد نیروی انسانی شاغل در کلیه شرکت های دولتی اصلی و مادرتخصصی (۷۷ شرکت) را تشکیل داده اند.

همانطور که در نمودار مشخص است، شرکت‌های دولتی دارای بیشترین تعداد نیروی انسانی عمدتا بانک‌ها و شرکتهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند یعنی شرکت‌هایی که در سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهند.

در صدر شرکت‌های با بیشترین تعداد نیروی انسانی، بانک سپه و بانک ملی قرار دارند، شرکت‌هایی که قدیمی‌ترین شرکت‌های دولتی کشور محسوب می شوند و به ترتیب در سال‌های ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ تاسیس شده‌اند.

تعداد شعب این بانک‌ها در سراسر کشور هم قابل توجه است بگونه‌ای که بانک سپه سه هزار و ۸۰۰ شعبه و بانک ملی سه هزار و ۳۲۸ شعبه دارد. بانک کشاورزی و بانک مسکن هم به دلایل مشابهی جزو شرکت‌های دولتی با بیشترین تعداد نیروی انسانی هستند.

علاوه بر دلایل اشاره شده، ادغام شدن بانک‌های «انصار»، «قوامین»، «حکمت ایرانیان»، «مهراقتصاد» و «موسسه اعتباری کوثر» در قالب بانک سپه در سال ۹۹ هم جزو دلایل مهم تعداد بالای نیروی انسانی این بانک است. تا قبل از این ادغام، تعداد نیروی انسانی بانک سپه کمتر از ۱۷ هزار نفر بود.

تعداد بالای نیروی انسانی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل شرکت راه آهن، شرکت هما، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم ناشی از گستردگی خدمات ارائه شده توسط این شرکتها در سراسر کشور است.

شرکت ملی پست هم با دلیلی مشابه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در بین ۱۰ شرکت اول با تعداد نیروی انسانی بالا قرار دارد.

کانون زبان ایران که حدود سه هزار نفر مدرس حق التدریس دارد، در سال‌های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادغام شد، همین موضوع دلیل اصلی قرار گرفتن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در بین شرکت‌های دولتی با بیشترین تعداد نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها