کد خبر: ۵۲۶۳۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ارلینگ هالند مهاجم منچسترسیتی به لطف قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، موفقیت بی‌نظیر کریستیانو رونالدو را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، فقط ارلینگ هالند و کریستیانو رونالدو توانستند در یک فصل به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا در یک فصل برسند و بهترین گلزن هر دو تورنمنت شوند و همچنین جایزه بهترین بازیکن سال را نیز دریافت کنند.

رونالدو این کار را در فصل ۰۸-۲۰۰۷ انجام داد.

علاوه بر این، تنها چهار بازیکن در یک فصل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بهترین گلزن شدند. دوایت یورک (۹۹-۱۹۹۸)، رود فان نیستلروی (۰۳-۲۰۰۲)، رونالدو و اکنون هالند.

هالند در این فصل ۳۶ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده که بیشترین گل در تاریخ لیگ است و ۱۲ گل نیز در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.

محمد صلاح (لیورپول) با ۸ گل، وینیسیوس جونیور (رئال مادرید ) با ۷ گل، کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) با ۷ گل و ژائو ماریو (بنفیکا) با ۶ گل پشت سر او در لیست برترین گلزنان قرار گرفتند.

هالند بالاترین رقم گلزنی را در لیگ های معتبر اروپایی به نام خود به ثبت رساند و با ۳۶ گل بالاتر از بازیکنانی مثل هری کین، ام باپه، اوسمین و روبرت لواندوفسکی کفش طلای فوتبال اروپا را به دست خواهد آورد.

هالند همچنین به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره و بهترین بازیکن فصل سیتی هم انتخاب شد. او حالا در کنار لیونل مسی بخت اول کسب توپ طلای این فصل نیز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها