کد خبر: ۵۲۶۶۶۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۰۴ تير ۱۴۰۲
افزایش قیمت چند ده میلیونی دنا پلاس ساده در روزهای گذشته موجی از نارضایتی مشتریان و ثبت‌نام کنندگان این خودرو را درپی داشت.

دنا پلاس بدون پلاس! / خودروی 410 میلیونی، با قالپاق تحویل مشتری داده خواهد شد!به گزارش پایگاه خبری 598؛ چند روز پیش بود که انتشار لیست قیمت‌های اصلاح شده شرکت خودروسازی ایران خودرو باعث اعتراض خریداران خودروی دنا پلاس ساده شد. شورای رقابت و شرکت ایران خودرو در اقدامی ناباورانه قیمت کارخانه خودروی دنا پلاس ساده را که در هنگام ثبت نام طرح اولیه فروش یکپارچه خودرو در فروردین سال جاری 281 میلیون تومان قیمت گذاری کرده بودند، به قیمت پایه 347 میلیون تومان افزایش دادند!

ایران خودرو درحالیکه اعتراض مشتریان خود را ابهام خواند، در واکنش به آنها توضیح داد که تولید خودروی دنا پلاس ساده با کد ٧٠٣١٧ با قیمت کارخانه 281 میلیون تومان در پاییز سال گذشته متوقف شده است و هم اکنون تنها خودروی دنا پلاس ساده با کد 70323 و با قیمت پایه 390 میلیون تومان تولید خواهد شد.

بر اساس توضیحات این شرکت، بدلیل مصوبه اخیر شورای رقابت، قیمت کارخانه دنا پلاس ساده با کد 70323 از 390 میلیون به 347 میلیون تومان کاهش یافته که با محاسبه هزینه‌های جانبی با قیمت تمام شده 410 میلیون تومان به دست مردم خواهد رسید.

بنا به اطلاعیه منتشر شده ایران خودرو نه تنها خودوری دنا پلاس ساده با قیمت دیگری به مشتریان تحویل داده خواهد شد بلکه برخی امکاناتی که تا پیش از این در این خودرو وجود داشت، از این پس حذف خواهند شد. به عبارتی خودروی دنا پلاس 410 میلیون تومانی بدون امکاناتی نظیر توربوشارژ، سانروف، رینگ آلومینیومی و اکسل عقب دیسکی تحویل مشتری خواهد شد!

از این رو مشتریانی که با تصور قیمت مبنای 281 میلیون تومانی دنا پلاس در ثبت نام این خودرو شرکت بودند نتنها با افزایش حدود 80 میلیون تومانی در قیمت تمام شده این محصول مواجه شدند بلکه اخباری درخصوص حذف برخی از امکانات این خودرو نیز به گوششان خورد.

با انتشار این خبر جمعی از مشتریان و خریداران این محصول شرکت خودروسازی ایران خودرو با ثبت پویشی بنام «اصلاح قیمت دنا پلاس بر اساس مصوبه 574 شورای رقابت» در فارس من اعتراض خود را اعلام کردند. گفتنی است که شمار امضاکنندگان این پویش تاکنون به حدود 10هزار نفر رسیده است. (لینک پویش فارس من)

همچنین بر اساس کامنت‌های موجود در این پویش گمان می‌رود که برخی از مشتریان ساعت 10 صبح روز شنبه 27 خردادماه مقابل ساختمان شورای رقابت تجمع اعتراض برپاکنند.

از طرفی مدیر مرکز ملی رقابت در واکنش به اعتراض مشتریان اعلام کرد که با توجه به اهمیت موضوع قیمت‌گذاری خودرو و مطالبه تعداد زیادی از مردم، موضوع قیمت دنا پلاس در دستورکار این هفتهٔ شورای رقابت قرار دارد و نتیجه پس از بررسی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

حال باید منتظر نتیجه جلسه پیش روی شورای رقابت باشیم تا ببینیم اعضای این شورا چه تصمیمی برای قیمت این خودرو خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها