کد خبر: ۵۲۷۳۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۱ تير ۱۴۰۲
مفتی عمان در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خواهان تحریم کالاهای سوئدی از سوی مسلمانان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان از مسلمانان جهان خواست به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان دهند.

وی در ادامه افزود: مسلمانان شرق و غرب عالم باید با این جنایت آنطور که شایسته آن است برخورد کنند. کمترین کاری که از دست مسلمانان در برابر این جنایت بزرگ برمی آید تحریم تمام و کمال کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین از نهادهای اسلامی و دولت‌های کشورهای اسلامی خواست تمام معاملات و تبادلات مالی خود را با سوئد قطع و متوقف کنند.

وی اضافه کرد: سوئد تنها در این خصوص به ارتکاب جنایت علیه اسلام بسنده نکرده بلکه ما شاهد انتشار اخباری در خصوص گرفتن فرزندان مسلمانان از خانواده‌های آنها به صورت اجباری توسط مسئولان سوئدی هستیم.

اقدام یک فرد پناهنده در سوئد علیه قرآن کریم موجی از خشم و محکومیت را در جهان اسلام به دنبال داشته است. در حال حاضر ۶۰۰ هزار مسلمان در سوئد زندگی می‌کنند و پیش از این نیز در این کشور، اقدامات موهنی علیه قرآن کریم انجام شده است.

روز گذشته منابع خبری سعودی از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در سوئد در شهر بندری جده عربستان خبر دادند.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی قرار است امروز یکشنبه در جده برگزار شود. همچنین وزیر مهاجرت عراق با حضور در کلیسای «سیده النجاة» در بغداد حادثه آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

وزیر مهاجرت عراق از برنامه‌ریزی بغداد برای رایزنی با دولت سوئد برای بازگرداندن عامل آتش زدن قرآن کریم و درخواست ضمانت برای عدم وقوع مجدد چنین حوادثی در آن کشور خبر داد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها