کد خبر: ۵۲۸۰۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۹ تير ۱۴۰۲
یکی از احکامی که غیر از حبس برای همین افراد بسیار سنگین است ممنوعیت استفاده از فضای مجازی است که در احکام صادره افسانه بایگان و لیلا بلوکات با هوشمندی قرار داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از جهان نيوز: رفتار سلبریتی‌ها با توجه به اینکه در فضای شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌ها بیشتر مورد توجه هستند، متعاقب آن بیشتر باید قاعده مند باشد. این قاعده مندی هم فقط مختص کشور ایران نیست و در بسیاری از کشورهای مختلف نه تنها برای رفتارهای خارج از عرف سلبریتی‌ها از سوی دستگاه اجرای قانون مجازات‌های سنگین در نظر گرفته می‌شود بلکه شاهد آن هستیم که در میان صنوف مختلفی که این سلبریتی‌ها در آن مشغول به فعالیت و کار هستند نیز مجازات‌های دیگری در نظر گرفته می‌شود که این موضوع باعث می‌شود سلبریتی‌های خارجی در حوزه رفتار خود مراقبت لازم را انجام دهند. تا جایی این مجازات‌ها چه از لحاظ مالی و آبروی کاری و چه از لحاظ ممنوعیت کاری از سوی صنوف سنگین است که گاها دیده می‌شود یک بازیگر مطرح و سوپر استار در اوج محبوبیت حرفه ای و کاری‌اش کنار گذاشته می‌شود. ماجرای کنار گذاشتن «جانی دپ» از پروژه سینمایی «دزدان دریایی کارایب» که وی در آن نقش محوری «جک اسپارو» را ایفا می‌کرد آنهم توسط کمپانی دیزنی یکی از همین موارد است که بسیار هم قابل توجه است.

اما در کشورمان باتوجه به خلاء اجرای صحیح قانون در مورد سلبریتی‌های هنجارشکن و قانون گریز این مسئله به یک مطالبه اجتماعی توسط مردم تبدیل شده بود. خانواده هایی که فرزندان کم سن و سالشان تحت تاثیر فضای شدید تبلیغاتی سلبریتی‌ها قرار دارند در این حوزه نگران الگوگیری فرزندانشان از حرکات خارج از عرف و مخاطره آمیز و آسیب زا برخی سلبریتی‌ها هستند.

در ماجرای ترویج بی حجابی و بدپوششی انتقادات بسیاری در این حوزه مطرح شده بود. در همین حین سلبریتی‌ها با مجازات‌های کمی روبرو شدند که به اعتقاد بسیاری نه تنها بازدارنده نبود بلکه باعث گستاخی بیشتر این افراد می‌شد. اما در ادامه شاهد هستیم که قوه قضائیه سعی کرده است مجازات‌ها بویژه برای سلبریتی‌ها را همسان با شدت و وسعت آن در نظر گرفته و اگر هم مجازات‌های جایگزین انجام می‌پذیرد که بیشتر وجه تربیتی و فرهنگی تنبیه و مجازات در آن پررنگ است،‌ متناسب با میزان گستردگی آن باشد.

در خصوص دو بازیگر بدپوشش از جمله «لیلا بلوکات» و «آزاده صمدی»‌ این نوع تعیین مجازات نشان داده که قوه قضائیه در پاسدرای از ارزش‌ها مصمم است و در این خصوص حتی برای بازیگران و افراد مشهور کوتاه نمی‌آید. نکته اساسی در صنف مربوط به بازیگران و دیگر افراد مشهور این است که به جای انتقاد و مقابله با قانون باید رفتاری تمکین آمیز از خود بروز بدهند. همانطور که گفته شد انتظار می‌رود در تکمیل روند قضایی مجازات‌هایی نیز در حوزه صنفی برای این افراد درنظر گرفته شود تا اجرای قانون استحکام بیشتری داشته باشد؛ هر چند که احکام قضایی در خصوص این سلبریتی‌ها به خوبی نشان دهنده جدیت و قاطعیت این قوه است و همین عملکرد بسیار قابل تقدیر است.

 برخی از صنوف که حالا بازی‌های خود را دارند و بیشتر از اینکه به قانون تکمین کنند کلونی‌های خاص خود را تشکیل می دهند و با همه ژست‌های مدرن خود به صورت قبیله گرا عمل می‌کنند، در ابتدا سعی کردند در مقابل این عمل قوه قضائیه اقداماتی انجام دهند اما قاطعیت دستگاه قضایی نشان داد که در اجرای قانون با هیچ فردی در هر جایگاهی شوخی ندارد. اقدامات قاطع قوه قضائیه در رسوا سازی این سلبریتی‌ها به همین موارد ختم نمی شود.

اخیرا یک بازیگر مرد که سودای دیده شدن داشته و دست به هر کاری حتی آرایش زنانه هم می زده، با حضور مامور قضایی و با رفتار حرفه ای ماموران به مضحک ترین شکل ممکن که آویزان شدن از پنجره خانه‌اش بوده، بازداشت شد تا اعمال قانون شده و پاسخ رفتارهای ناهنجار خود را بدهد.

برخی از سلبریتی‌های ورشکسته که دیگر مورد توجه مخاطبان قرار ندارند دست به حربه‌های مختلفی برای دیده شدن می زنند. جالب است که همین افراد که گاها رفتار دوگانه‌ای از خود به نمایش می گذارند اقدام به کشف حجاب کرده اند و بعد در سناریوچینی دیگر برای مورد توجه قرار گرفتن اعلام می‌کنند که از حرفه بازیگری استعفا داده‌اند. این درحالی است که نگاهی به کارنامه این افراد نشان می دهد که این افراد به طور اجباری سال‌هاست که بازنشسته شده اند و کسی کاری به آن‌ها نمی‌دهد و انها روغن ریخته را نذر امام زاده می کنند. با این حال اجرای جدی قانون و مجازات‌های مناسب با این اقدامات از این نوع بازی‌های مجازی جلوگیری می‌کند و با بازدارندگی خاص خود از رفتارهای جنوب آمیز برای تب دیده شدن جلوگیری می‌کند.

نکته اساسی در احکام قوه قضائیه در مورد سلبریتی‌ها که در حوزه مجازات های جدای حبس است،‌ می توان به مجازات های دیگری از جمله مراجعه به مشاوره روانی برای بازیگرانی که اقدام به هنجارشکنی کرده اند اشاره کرد که در احکام آزاده صمدی و افسانه بایگان به خوبی قابل توجه است. یکی از احکامی که غیر از حبس برای همین افراد بسیار سنگین است ممنوعیت استفاده از فضای مجازی است که در احکام صادره افسانه بایگان و لیلا بلوکات با هوشمندی قرار داده شده است. این موضوع به خوبی اهداف اساسی این افراد در جلب توجه با هنجارشکنی را سد می کند و بسیار می تواند برای برخی افرادی که فکر می کنند با این حربه می توانند به اهداف بیمارگونه خود در حوزه تب دیده شدن برسند، هشدارآمیز و درس عبرت باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها