کد خبر: ۵۲۸۳۰۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا، قیمت میوه نسبت به روزهای اخیر ۳۰ درصد در بازار کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به کاهش تقاضا همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، قیمت میوه نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هرکیلو شلیل را ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو هلو ۱۰ تا ۳۰ هزارتومان، زردآلو ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، گیلاس صورتی ۳۰ هزارتومان، گیلاس تکدانه ۷۰ هزارتومان، آلبالو ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، خیار ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، انگور عسگری ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، گلابی ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان، توت فرنگی گلخانه ۶۰ تا ۸۰ هزارتومان، انجیر ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان، آلو سانتریزه ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان و سیب ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هرکیلو هندوانه را ۶ تا ۷ هزارتومان، جانا و ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، طالبی ۷ هزارتومان و خربزه ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت موز و آناناس خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو موز هندی ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان، موز اکوادور ۴۰ تا ۴۵ هزارتومان و هرکارتن آناناس ۶ تایی ۸۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان است. همچنین وزارت جهاد واردات انبه را ممنوع اعلام کرده که براین اساس انبه‌های موجود در بازار قاچاق است.

او گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت میوه و صیفی تا پایان ماه محرم و صفر نوسانی نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها