کد خبر: ۵۲۸۶۶
زمان انتشار: ۲۱:۳۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي تنها دو روز ديگر به دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

 

از اين رو گزارش حاضر قصد دارد سابقه سياسي و اجتماعي سليماني، حجت الاسلام محمود نبويان و حجت الاسلام محمد ناصر سقاي بي ريا كانديداهاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي را تشريح نمايد.

 

*محمد سليماني

وي متولد 1333 در شهر خشت از توابع شهرستان كازرون، متاهل و داراي 4 فرزند است.
سليماني داراي مدرك دكتراي مخابرات بوده و مدرك كارشناسي خود در اين رشته را از دانشگاه شيراز، كارشناسي ارشد را از دانشگاه پير و ماري كوري پاريس و دكتراي مخابرات خود در گرايش الكترونيك فركانس بالا را از همين دانشگاه دريافت كرده است.
وي به عنوان وزير ارتباطات و فناوري در كابينه اول احمدي نژاد معرفي شده و در اين عرصه قابليت هاي فراواني از خود بجاي گذاشته است.
سليماني از جمله افرادي است كه در زمينه علمي داراي ويژگي هاي بارز و شناخته شده اي است، از اينرو سمت ها و پست هايي كه او تصدي كرده است بسيار زياد بوده است.
وي تصدي پست هايي همچون: معاون دانشجويي وزارت فرهنگ و آموزش عالي، رياست سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي، معاون پژوهشي دانشگاه علم و صنعت، رياست مركز تحقيقات عالي الكترونيك در صنايع الكترونيك ايران، مدير صنعت سامانه هاي فضايي صنايع مخابرات ايران، تدريس و رهبري فعاليت هاي علمي و پژوهشي در زمينه مخابرات در دانشگاه علم و صنعت در كارنامه كاري خود داشته و در اين حوزه ها اشراف كاملي دارد.
اين شخصيت برجسته علمي در عرصه تدريس بالغ بر 102 مقاله علمي و 72 طرح كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا ارائه كرده است و در طرح هايي همچون: طراحي و ساخت ماهواره كوچك و ماهواره زهره و طرح هاي پوششي راداري نقش فعالي داشته است.
سليماني تاكنون تاليف و ترجمه 14 عنوان كتاب و 8 متن پايه درسي را انجام داده است و به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال 1383 و پژوهشگر نمونه جشنواره سلمان فارسي معرفي شده است.
سليماني جزء خانواده شهداي جنگ تحميلي است به طوريكه دو برادر او در جنگ ايران و عراق شهيد شده اند.
وي از جمله كساني بود كه در مرداد 1384 توسط احمدي نژاد براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به مجلس معرفي شد و با كسب 220 راي پس از محمد سعيدي كيا وزير مسكن كابينه نهم بالاترين راي را به خود اختصاص داد. حال بايستي منتظر ماند تا ببينيم مردم نيز مانند نمايندگان به سليماني اعتماد كرده و او را به مجلس نهم معرفي خواهند كرد يا نه.

 

*حجت الاسلام دكتر سيد محمود نبويان


وي متولد 1334 بوده و داراي دكتراي فلسفه است.

نبويان عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، قائم مقام پژوهشگاه انديشه اسلامي ايران، مديركارگروه فلسفه و عضو شوراي كانون طلوع، طراح دوره هاي آموزشي و استاد برجسته طرح ولايت دانشجويان را برعهده داشته است.

نبويان در تعريف و تدوين ده ها كتاب در زمينه هاي ديني و فلسفي نقش داشته و از جمله چهره هاي علمي و مذهبي است كه در ليست جبهه پايداري در شهر تهران قرار گرفته است

 

*حجت الاسلام محمدناصر سقاي‌بي‌ريا


وي متولد سال 1337 بوده و داراي مدارك تحصيلي دكتراي رهبري تربيتي و مطالعات فرهنگي از دانشگاه هوستون در ايالت تگزاس و كارشناسي ارشد از دانشگاه مك‌گيل در مونترال كانادا است.
وي در سوابق كاري خود تصدي سمت هايي همچون، مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت در دولت نهم و دهم، رياست دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم، عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، سرپرست مركز تعليمات اسلامي و امام جمعه در ايالت تگزاس و نماينده تام الاختيار رهبري در آمريكا را برعهده دارد.

سقاي‌بي‌ريا از نزديكان و شاگردان آيت الله بهجت و آيت الله مصباح يزدي بوده و در زمينه علمي و پژوهشي داراي درجه شاخصي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها