کد خبر: ۵۲۸۸۱۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) بار دیگر با سکوت مدعیان حقوق بشر مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از میزان، حمله تروریستی عصر روز یکشنبه، ۲۲ مرداد ماه به حرم حضرت شاهچراغ(ع) به شهادت ۲ نفر از هموطنان و زخمی و مصدوم شدن شماری دیگر از زائران و خادمان آن حرم مطهر منجر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، درباره آخرین وضعیت پرونده این حمله تروریستی، گفت: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

سکوت مدعیان حقوق بشر مروج تروریسم است
احمد وحیدی، وزیر کشور، در جریان بازدید از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: سال گذشته نیز شاهد همین اتفاق در حرم مطهر بودیم که تعدادی از عزیزان شهید شدند و تمام مجامع بین‌المللی و کشور‌های مدعی حقوق بشر سکوت کردند و همین سکوت مروج اینگونه اعمال تروریستی است.

وی تاکید کرد: کسانی که در این کار همکاری، مشارکت و پشتیبانی کردند به شدت به عقوبت خواهند رسید و دشمنان ملت رها نخواهند شد.

مروری بر حوادث تروریستی مشابه و واکنش غرب

روز ۴ آبان سال ۱۴۰۱ یک حمله تروریستی به حرم مطهر حضرتشاهچراغ (ع) روی داد.

در پی این حمله ۱۳ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر نیز مجروح شدند.

همچنین اردیبهشت گذشته بود که ۵ جوان ایرانی مدافع مرز‌ها و امنیت کشورمان بر اثر حمله تروریستی به شهادت رسیدند؛ این شهدای جوان بخشی از فهرست رشادت‌های مدافعان مرز‌ها و امنیت ایران را تشکیل می‌دهند.

موضع مدعیان حقوق بشر
«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی از سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر درباره شهادت ۵ نفر از نیرو‌های مرزبانی کشورمان انتقاد کرد و نوشت: چرا از مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم وپیام متحد سفرای اروپایی در تهران خبری نیست؟!

کشور‌های غربی و آمریکا که به خصوص در سال‌های اخیر همواره در کوچک‌ترین حادثه‌ای داعیه دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند و ادعای مبارز ه با تروریسم دارند، اما در مواقعی مانند حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حمله سال گذشته و همچنین شهادت مرزبانان ایرانی سکوت می‌کنند.

این سکوت آن‌ها از ابعاد مختلفی قابل تامل است؛ دیدگاه غرب در مورد رویداد‌ها کاملا گزینشی بوده و آنچه که نوع واکنتش آن‌ها را تعیین کمی‌کند تنها منافعشان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها