کد خبر: ۵۲۹۶۲۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از اجرای طرح «هم‌محله امام رضا(ع)» با هدف خدمت رسانی به زائران حضرت ثامن الحجج(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به اجرای طرح هم‌محله امام رضا(ع)، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که با همت همسنگران مسجدی دنبال می‌شود طرح هم‌محله امام رضا(ع) است که با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی، سال گذشته آغاز و در قالب خدمت‌گزاری در مساجد، حسینیه‌ها و منازل، خدمات مورد نیاز زائران، شامل اسکان، اطعام و حمل‌ونقل رایگان ارائه شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: سال گذشته ۲۱۳ مسجد و ۵۱۸ منزل در اختیار زائران قرار گرفت که در مجموع و با همکاری مدارس حوزه علمیه خراسان ۸۷ هزار ظرفیت اسکان در هر شب ایجاد شد.

وی اظهار کرد: این قرارگاه در سال جدید بلافاصله بعد از اربعین حسینی کار خود را آغاز کرده و همسنگران مسجدی ما به‌صورت شبانه‌روزی در حال ثبت خدماتی هستند که می‌توانند در مساجد و منازل و موکب‌ها ارائه دهند و زائران هم در حال رزور خدماتی هستند که در ایام حضور در مشهد مقدس به آن نیاز دارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: مراحل معرفی خدمت و رزور آن توسط همکاران ما و از طریق سامانه zaer.masjedona.ir انجام می‌شود که در پنجمین روز این قرارگاه بیش از ۱۶ هزار نفر برای استفاده از این امکانات، خدمت مورد نظر خود را ذخیره کرده‌ و اختصاص داده اند.

استفاده بیش از ۱۶هزار زائر از خدمات هم‌محله‌های امام رضا(ع) + نحوه ثبت نام

وی طرح هم‌محله امام رضا(ع) را در سال جدید شامل یک قرارگاه مرکزی و ۸ قرارگاه اقماری اعلام و ابراز کرد: قرارگاه مدیریت شهرستان‌هایی که اعلام کرده‌اند در مشهد موکب داشته باشند، قرارگاه خواهران و شش قرارگاه هم در مبادی ورودی شهر فعال هستند که از ابتدای ورود زائران به مشهد نسبت به ارائه خدمات به آن‌ها اطلاع‌رسانی کرده، مشورت داده و در سامانه ثبت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه طرح‌هایی مانند طرح هم‌محله امام رضا(ع) گامی در جهت آباد و زنده نگه داشتن مساجد است، ابراز امیدواری کرد که با ظرفیت‌های ایجاد شده و استمرار این کارها در سال‌های آینده، وظیفه و تکلیف مسجدی ها در قبال ولی نعمت خود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را انجام داده و موجبات ارتقای فرهنگ میزبانی در شهر امام رئوف بیش از پیش فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها