کد خبر: ۵۲۹۷۴۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
محمدمهدی خورسند در گفتگو با ۵۹۸:
کارشناس مسائل بین‌الملل: رسانه‌های معاند بیم این را دارند که با کمترین فضاسازی ممکن، بیشترین دستاورد این سفر برای رئیس جمهور کشورمان همراه باشد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ همزمان با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی عمومی سازمان ملل متحد، موجی از تخریب‌ رسانه‌های معاند و ضد ایرانی آغاز شده است.

این سناریوی تکراری، سال گذشته نیز همزمان با حضور ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با فراخوان تجمع معاندین در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت که با اقدامی پیش‌دستانه توسط رئیسی و حضورش در محل تجمع معاندین درصورتیکه هیچ یک از آنها حضور نداشتند، روبرو شد.

حال امسال نیز همچون سال گذشته دوباره همان خط خبری در رسانه‌های ضد ایرانی شکل گرفته و این رسانه‌ها تبدیل به شیپورچی تجمعات ده نفره منافقین و معاندین در نیویورک شده‌اند.

در این مطلب خبرنگار 598 درخصوص اهمیت حضور ریاست جمهور در این نشست و چرایی دست‌وپازدن‌های رسانه‌های معاند برای به حاشیه راندن آن، با محمدمهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل گفتگو کرد. متن این گفتگو به شرح ذیل است:

مجمع عمومی سازمان ملل یکی از 5 رکن اساسی و مهم سازمان ملل متحد است که کشورها بصورت سالانه و برای بیان دیدگاه‌ها، نظرات و آرمان‌های خود و همچنین بمنظور به اشتراک گذاشتن مسائل و مشکلاتی که خودشان، مناطق پیرامون‌شان و یا حتی جامعه‌ی جهانی با آن درگیر هستند، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر می‌شوند.

از این رو کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایران توانسته با استفاده از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل اتفاقات بزرگی را در دنیا دنبال کند. مباحث و موضوعاتی همچون بحث گفتمان برخورد تمدن‌ها، بحث موضوع عدالت خواهی در دنیا یا موضوع اصل اعتدالی که تاکنون در دنیا مطرح کرده‌ایم، همگی از ثمرات و میوه‌های حضور ما در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده است.

سیدابراهیم رئیسی امسال برای دومین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور پیدا می‌کند.  سال گذشته نوع سخنرانی و مطالب او و البته نشان دادن تمثال سردار حاج قاسم سلیمانی، موجب ناراحتی حامیان تروریسم در دنیا شد.  فلذا حضور امسال وی برای حامیان تروریسم بسیار نگران کننده است چراکه بیم آن را دارند که رییسی امسال نیز با ابتکار جدیدی در نشست حاضر شود.

در واقع سال گذشته آیت‌الله رئیسی عکس یکی از مبارزین اصلی مقابله با تروریسم در دنیا را در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویر کشید و سردار دلها را در مجمع عمومی یاد کرد. از طرفی دیگر پروژه حمایت از جریان آشوب و اغتشاشات در داخل کشور فارغ از موضوع اعتراضات معیشتی و اقتصادی مردم، منجر به شکست شد بطوریکه شاهد هستیم بسیاری از معترضین سال گذشته، توجهی به سناریوهای امسال این آشوب طلبان نداشتند و فضای کشور مدیریت شد.

گفتنی است که امسال جمهوری اسلامی ایران در جایگاه یکی از نواب رییس مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارد. (هر مجمع عمومی سالیانه، 1رئیس و 21 نایب رییس دارد که ایران امسال به عنوان یکی از نواب رییس در این نشست حضور دارد)

حضور ایران در این جایگاه سبب می‌شود که ایران به همراه دیگر نواب رئیس و رئیس مجمع و البته همراه با اعضای شورای امنیت سازمان ملل، اتفاقی همچون تهیه دستور کار نشست‌های مختلف را را رقم بزند که می‌تواند در فضاسازی علیه کشورمان موثر واقع شود.

از سویی دیگر رسانه‌های معاند بیم این را دارند که با کمترین فضاسازی ممکن، بیشترین دستاورد این سفر برای رئیس جمهور کشورمان همراه باشد. از این رو در تلاش هستند که با فضاسازی رسانه‌ای و ایجاد ذهنیت منفی علیه این سفر، ابعاد مثبت و مواردی که می‌تواند جمهوری اسلامی ایران باشد را تحت الشعاع قرار دهند.

فلذا جمیع این شرایط و البته هماهنگی‌هایی که بین ایران و کشورهای دنیا برای نشان دادن ماهیت برخی از سران جریان اغتشاش‌طلب و آشوب‌طلب سال گذشته، سبب شد که پته‌ی این اقلیت روی آب بیافتد. امروز آنها هستند که نتنها بی‌خانمان شدند بلکه از سوی میزبانان خود نیز طرد شده و حالا آخرین دست و پاهای خود را می‌زنند تا سفر رییس جمهور ایران به نیویورک را برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت الشعاع قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها