کد خبر: ۵۲۹۸۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۱ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در چهارمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، یوم العباس زنجان به عنوان رویداد مهم دیگری از این استان در تقویم گردشگری کشور به ثبت ملی رسید.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: پیش از این و با اقدامات انجام گرفته سه رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از در سومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده بود.

وی یادآور شد: یوم العباس زنجان دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و در بیشتر برنامه‌ها فقط حضور جمعیت نشان داده می‌شود که باید به جهانیان معرفی شوند.

این مسوول ادامه داد: این امر مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش گردشگران و توریست‌ها در استان زنجان باشد.

صفوی افزود: رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود که در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین اثر در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

این مراسم به عنوان نخستین گونه از جنبه منحصر به‌فرد آیین‌های عزاداری در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها