کد خبر: ۵۳۰۴۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۲۰ مهر ۱۴۰۲
چند نکته در خصوص طوفان الاقصی؛
امروز حماس خود به قدرتی تبدیل شده است که در ابعاد امنیتی – نظامی رشد چشمگیری کرده است بطوری که در درگیری‌های میدانی اگر حماس تانک و یا توپخانه مجهزی ندارد، اما در عوض این کمبود را با پهباد‌های انتحاری و ... پوشانده است.

سرویس سیاسی پایگاه خبری 598- رضا احمدزاده| درگیری‌های شدید بین نیرو‌های صهیونیستی از یک طرف و نیرو‌های مقاومت حماس و حزب الله لبنان از سوی دیگر و عمق این عملیات که به کشته شدن و اسارت و زخمی شدن عده ریادی از نیرو‌های صهیونیستی منجر گردیده است این عقیده را در میان اشغالگران تقویت کرده است که:

۱- توان عملیاتی و میدانی حماس که در مدت زمان هفتاد و اندی سال گذشته چنان بی‌سابقه بوده است که همه مات و مبهوت خود ساخته و طرف مغلوب برای توجیه ضعف‌های خود انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب را مسبب این توانایی‌ها می‌دانند.

۲- بروز شکاف‌های عمیق سیاسی و نظامی در میان صهیونیست‌ها از یک سو و هیئت حاکمه آمریکا در این روز‌ها در حال اوج گیری است. به این معنا که هر چقدر بر عمق ضربات کاری مقاومت بر پیکر صهیونیست‌ها افزوده می‌گردد سیاستمداران و نظامیان در هر سه منطقه آمریکا و اروپا و فلسطین درباره نحوه برخورد و علت العلل غلبه مقاومت بر نیرو‌های تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها دچار تشتت آرا ء هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند احتمال اینکه نتانیاهو قربانی شود تا به زعم خودشان بتوانند جلوی مقاومت را سد کنند دور از انتظار نخواهد بود.

۳- چنگ‌های چند روز گذشته نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی بر خلاف تبلیغاتی که برای آن انجام می‌شد نه تنها در خارج مرز‌های پیرامونی خود دیگر همانند جنگ‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و... قدرت غلبه و پیروز‌ی تام و تامی برای نیرو‌های متخاصم خود ندارد بلکه در داخل مرز‌های اشغالی نیز دچار ضعف‌های شدیدی است که با موجودیت این رژیم ارتباط مستقیم دارد به این معنا که دیگر نیرو‌های مخالف صهیونیست نیرو‌های چریکی نیستند که فقط به ضربات محدود بسنده کرده و از پوشش خبری آن برای خود وجهه کسب کنند. امروز حماس خود به قدرتی تبدیل شده است که در ابعاد امنیتی – نظامی رشد چشمگیری کرده است بطوری که در درگیری‌های میدانی اگر حماس تانک و یا توپخانه مجهزی ندارد، اما در عوض این کمبود را با پهباد‌های انتحاری و... پوشانده است و همین امر باعث گردیده تا تلفات صهیونیست‌ها افزایش داشته باشد.

در نتیجه گیری این نوشتار اجازه دهید به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب که که در دانشگاه امام علی (ع) اینروز‌ها بیان کردند استناد کنیم که بهترین بصیرت افزایی را برای خوانندگان در خصوص حوادث فلسطین دارد.

ایشان بیان کردند که:
در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.

غیر قابل ترمیم بودن را می‌توان اینگونه دید که دیگر رژیم صهیونیستی با ضربات مقاومت فلسطین دیگر کمر راست نخواهد کرد و هر قدر هم حامیان صهیونیست‌ها توان مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود را بکار گیرند بازتوانی دوباره این رژیم کودک کش خوابی بدون تعبیر خواهد بود که ادامه این روند نیز در نهایت به اضمحلال صهیونیست‌ها خواهد انجامید.

*مقراض شکن یعنی استراتژی شکستن مقاومت حریف را گویند. (صهیونیست ها مقراض شکن ندارند یعنی توان شکستن مقاومت حریف خود را ندارند)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها