کد خبر: ۵۳۰۸۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی از جزییات فریب خوردن «بنیامین نتانیاهو » و کابینه اش از حماس پیش از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی جزییاتی از اجرای عملیات فریب توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پیش از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را منتشر کرد.

براساس اعلام این شبکه، جنبش حماس چند هفته پیش از انجام عملیات، پیامی مبنی بر آمادگی این جنبش برای مبادله اسیران اسرائیلی به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

حماس از این طریق توانست مقامات صهیونیستی را از اوضاع میدانی غافل و آن ها را مشغول مذاکرات فشرده ای از طریق میانجی ها برای آزادسازی و مبادله اسیران کند و این درحالی بود که شاخه نظامی جنبش حماس در حال آماده شدن برای بزرگترین حمله خود به سرزمین های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی بود.

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مذاکراتی که در طول دوسال گذشته انجام شده بود، با اعلام آمادگی حماس وارد مرحله جدیدی شد و در چند هفته باقیمانده به آغاز عملیات طوفان الاقصی به فشردگی تمام زیر نظر «آوی گیل» مشاورنظامی نتانیاهو در حال برگزاری بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از استعفای «یارون بلوم» هماهنگ کننده امور نظامیان اسیر و مفقود شده که از یکسال پیش به دلیل شکست در بازگرداندن نظامیان اسیر رژیم اسرائیل در نوار غزه، از سمتش استعفا کرده بود، از تعیین شخصی دیگر در این سمت خودداری کرده و خود این وظیفه را برعهده گرفته بود.

بر همین اساس، نتانیاهو خود مشغول امور مذاکرات اخیر با حماس برای مبادله اسیران بود و این گفت وگوها با شدت و ضعف ادامه داشت و حماس در چند نوبت اقداماتی کرد که صهیونیست ها احساس کنند که توافق برای مبادله نزدیک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها