کد خبر: ۵۳۰۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه با بیان اینکه آمریکا به طور مستقیم نگرانی خود را از بی‌برنامگی رژیم صهیونیستی ابراز کرده است، نوشت: طرحی برای روز بعد از جنگ زمینی در غزه وجود ندارد و تشکیلات اسرائیلی هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نکرده است و آمریکایی‌ها هنگامی که فهمیدند برنامه‌ای وجود ندارد دیوانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از تعدادی از افراد آگاه از مذاکرات مربوطه در رژیم صهیونیستی، از تلاش این رژیم با مشارکت تعدادی از نهادهای نظامی و تحلیگران خارجی برای توسعه راهبردی برای آینده غزه بعد از حملات زمینی مورد انتظار، خبر داد و نوشت: با گذشت ۲ هفته از حملات حماس، هنوز ابهاماتی درباره راهبرد خروج رژیم صهیونستی و اهداف آن در دوران پس از جنگ وجود دارد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی هنوز درباره جزییات طرح‌هایش در دوران پس از حمله زمینی به غزه توافق نکرده و این موضوع زنگ هشدار را برای کابینه این رژیم و واشنگتن به صدا در آورده است.

به گفته منابع نزدیک به این امر، آمریکا به طور مستقیم نگرانی خود را از بی برنامگی رژیم صهیونیستی ابراز کرده است.

فایننشال تایمز افزود: فقدان طرحی برای خروج، عامل دیگری برای تاخیر در عملیات زمینی در غزه است که کابینه بنیامین نتانیاهو مدتهاست درباره آن تهدید کرده است.

این روزنامه به نقل از یک فرد آگاه از طرز تفکر رژیم صهیونیستی در این زمینه، افزود: طرحی برای روز بعد از جنگ وجود ندارد و تشکیلات اسرائیلی هنوز درباره آن تصمیم گیری نکرده است. آمریکایی ها هنگامی که فهمیدند برنامه ای وجود ندارد دیوانه شدند.

مقامات آمریکایی به طرف های صهیونیستی گفته اند که به این موضوع فکر کنند که در صورت شکست طرح های اولیه شان، باید چه اقدامی برای دستیابی به اهداف نظامی خود انجام دهند و روز بعد از حمله را نیز تصور کنند.

این گزارش افزود: هر طرحی برای فلسطینی های تحت محاصره باید با در راستای اداره و حفاظت از غزه در دوران بعد از جنگ و در راستای اهداف اعلام شده رژیم صهیونیستی در نابودی حماس باشد.

برخی از وزیران ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طرح هایی را برای ایجاد منطقه حائل گسترده در داخل غزه و «فقدان تعامل کامل» با این منطقه، با هدف قطع ارتباط آن با اسرائیل و کرانه باختری پیشنهاد داده اند اما هنوز توافقی بر سر آن حاصل نشده است.

فایننشال تایمز در بخشی از گزارش خود آورده است: اداره برنامه ریزی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، وظیفه هماهنگی راهبرد پساجنگ را برعهده گرفته و تعدادی افسر ارشد بازنشسته و تحلیلگران خارجی برای کمک به این تلاش فراخوانده شده اند.

برخی از تشکیلات های امنیتی در داخل این رژیم نیز از این تلاش حمایت می کنند. مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی، دیپلمات های غربی و کارشناسان مسائل فلسطینی ها و صهیونیست ها مدعی اند پیشنهادهای سیاسی نیز از طریق کانال های غیر رسمی در جریان است.

یکی از موضوعات تکراری در این پیشنهادها، اجتناب از اشغال مجدد و بی پایان غزه توسط رژیم صهیونیستی است که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ از این منطقه خارج شد.

موضوع دیگر، نیاز به تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین است که ممکن است از آن خواسته شود کنترل غزه را بار دیگر بدست گیرد؛ هر چند این تشکیلات نهادی ضعیف و فاقد اعتبار در بین فلسطینی ها قلمداد می شود.

این اقدام احتمالا به تغییرات کامل در سیاست رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی ها در بخش های اشغالی کرانه باختری نیاز خواهد داشت؛ جایی که تشکیلات خودگردان در آن واقع شده است. ائتلاف راست افراطی نتانیاهو قویا با محدود کردن شهرک سازی ها مخالف است.

سومین پیشنهاد، طرح های احتمالی برای درخواست از دولت های مصر و عربستان جهت ایفای نقش مستقیم از جمله کمک مالی و حمایت از طریق تلاش های حفاظت از صلح در غزه است.

فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: برخی از پیشنهادهای مستقل نیز در واشنگتن و پایتخت های غربی به اشتراک گذاشته شده و اشتباها به عنوان مواضع رژیم صهیونیستی عنوان شده است.

این رسانه انگلیسی به نقل از یک فرد دیگر آگاه از مذاکرات در رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین مدیریت جنگ و «روز بعد از آن» وجود دارد، تاکید کرد: اما اکنون چنین ارتباطی وجود ندارد.

افزایش نگرانی ها نسبت به تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه در حالی است که این منطقه از تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر) و پس از دستور یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل در محاصره قرار گرفته و دسترسی مردم این منطقه به غذا، آب و انرژی به تلافی حمله غافلگیرانه روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس بسیار محدود شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۷ نفر از ساکنان غزه از جمله یک ۲ هزار و ۵۵ کودک در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها