کد خبر: ۵۳۰۹۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۷ آبان ۱۴۰۲
وزیر خارجه ژاپن خواستار فراهم آوردن فوری شرایط برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه و رفع هرچه سریع‌تر تنش‌ها بین حماس و تل‌آویو شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) در جریان یک کنفرانس خبری پس از نشست وزرای خارجه گروه هفت (G7) در «اوساکا» خواستار تضمین شرایط برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه و آزادی فوری اسرا شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وزیر خارجه ژاپن تصریح کرد: «ما با نگرانی، تحولات و اوضاع را دنبال می‌کنیم. ژاپن به سه اصل پایبند است: آزادی سریع اسرا، حل و فصل سریع اوضاع و فراهم آوردن هرچه سریع‌تر شرایط برای انجام عملیات انساندوستانه».

همزمان با حملات شدید رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم موقت صهیونیستی با استفاده از بمب‌های فسفری در حال بمباران شمال نوار غزه است.

منابع بیمارستانی فلسطینی خبر دادند که با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدا به بیش از ۸ هزار نفر، که بیشتر آنها زن و کودک هستند، افزایش یافته است.

از طرف دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه روز گذشته (شنبه) ادامه داشت.

مذاکرات با میانجیگری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده است به طوریکه روز جمعه هفته گذشته، علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد که مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است اما صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها