کد خبر: ۵۳۱۳۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزرای خارجه گروه هفت امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه و همچنین ایجاد کریدورهای بشردوستانه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، این گروه (متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده به اضافه اتحادیه اروپا) بعد از گفت‌وگوها در ژاپن که ریاست دوره‌ای را برعهده دارد، اعلام کرد: بر نیاز برای اقدام فوری به منظور رسیدگی به بحران انسانی رو به وخامت در غزه تاکید می‌کنیم...از وقفه‌ها و کریدورهای بشردوستانه برای تسهیل کمک‌های مورد نیاز فوری، حرکت غیرنظامیان و آزادی گروگان‌ها حمایت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه، وزرای خارجه گروه هفت بدون توجه به جنایات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بار دیگر بر ادعای «حق دفاع اسرائیل» تاکید کردند و با گزافه‌گویی علیه ایران افزودند: از ایران می‌خواهیم از حمایت از حماس و اقدامات بیشتر که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، از جمله حمایت از حزب‌الله لبنان و سایر بازگیران غیردولتی خودداری کند و از نفوذ خود در این گروه‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده کند.

با وجود آنکه بسیاری از نهادهای کمک‌رسانی و بهداشتی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی وخیم غزه هشدار داده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی هستند آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس تمام خواهد شد. این در حالی است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، چهار هزار و ۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۳ هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده در سایه بمباران بی‌سابقه و مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر، به طور میانگین هر ده دقیقه، یک کودک فلسطینی به شهادت می‌رسد و دو کودک دیگر مجروح می‌شوند.

در همین راستا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است و کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی و بحران بشریت است.

حمایت از اوکراین متزلزل نخواهد شد

وزرای خارجه گروه هفت همچنین در بیانیه خود اعلام کردند حمایت آن‌ها از اوکراین در مقابله با روسیه هرگز متزلزل نخواهد شد و در ادعایی از چین خواستند از مسکو در درگیری‌ها حمایت نکند.

آن‌ها در بیانیه مذکور اعلام کردند: «تعهد ثابت ما در حمایت از مبارزه اوکراین برای استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی آن هرگز متزلزل نخواهد شد. از چین می‌خواهیم از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت نکند و روسیه را تحت فشار قرار دهد تا به تجاوز نظامی‌اش پایان دهد و همچنین از صلح عادلانه و پایدار در اوکراین حمایت کند».

آن‌ها در ادامه این ادعاها گفتند «از مشارکت چین در روند صلح به رهبری اوکراین استقبال می‌کنند». در نشست وزرای خارجه گروه هفت، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین هم از طریق ویدئوکنفرانس شرکت کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا، اوکراینی‌ها نگرانند حمایت حامیان غربی را از دست بدهند. اخیراً شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داد مقام‌های آمریکایی و اروپایی گفت‌وگو با همتایان اوکراینی درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه و این که کی‌یف ممکن است برای رسیدن به توافق چه چیزی را از دست بدهد، آغاز کرده‌اند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این گفت‌وگوها منعکس‌کننده نگرانی‌ها مبنی بر این است که درگیری به بن‌بست رسیده و همچنین نگرانی‌ها درباره توانایی ادامه ارائه کمک به اوکراین را منعکس می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها