کد خبر: ۵۳۱۴۲۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۲۱ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، مالک شریعتی، نماینده تهران در نشست جبهه تحول‌خواهان انقلاب اسلامی با اشاره به شعارهای محقق‌نشده یا پیگیری‌نشده مجلس نظیر شفافیت آرا گفت: در حوزه شفافیت، دو مرحله را پشت سر گذاشتیم؛ مرحله اول، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود که متاسفانه دو سه رای در مرحله کلیات، کم آورد اما کوتاه نیامدیم و طرح جدیدی را در مجلس دنبال کردیم.

وی در این باره افزود: مرحله بعد، طرحی جامع‌تر بود که دستگاه‌های دیگر را هم شامل می‌شد و در مجلس هم تصویب شد. در موارد اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان، بخشی از طرح به مجمع تشخیص ارجاع شدند و ما انتظار همکاری و شفافیت داشتیم که بنا به دلایلی، طرح شفافیت در مجمع معطل مانده و تبدیل به قانون نشده است.

شریعتی اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ نماینده مجلس به صورت داوطلبانه فرم‌هایی را پُر کردند و درخواست شفافیت آرای خود را در سامانه‌ی تعریف‌شده‌ای داشتند. هر چند هنوز شفافیت تبدیل به قانون نشده اما از جهت عمل به وعده، دارد اجرایی می‌شود. آرای نمایندگان، در سایت پارلمان مجازی مجلس قابل مشاهده و ارزیابی است.

شریعتی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان درباره خودروهای شاسی بلند انتقادی داشتند تاکید کرد: ساختار اجرایی مجلس، دخالتی در این موضوع نداشت؛ شرکت «بهمن» این موضوع را دنبال می‌کرد. برخی نمایندگان، هم برای خودشان و هم برای دفتر و اقوام‌شان، خودرو دریافت کردند که طبیعتا باید پاسخگو باشند؛ اگر این کار خلاف بوده باید پیگیری شود. البته تعداد زیادی از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند که این موضوع باید پیگیری شود. 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر کسی به واسطه نماینده بودن، امکانی با قسط بلند مدت یا هزینه کمتر دریافت می‌کند که برای مردم این شرایط محقق نیست، ما معتقدیم این یک رانت است و شان نماینده انقلابی استفاده از این رانت‌ها نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها