کد خبر: ۵۳۱۶۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
مدیرگروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه عنوان کرد: علامه حسن‌زاده آملی اهتمام ویژه ای به معرفت نفس داشتند و حتی پیش از انقلاب برای بازاریان آمل درس معرفت نفس برگزار می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، صبح امروز شنبه ۲۷ آبان ماه نشست خبری همایش ملی فلسفه معنویت با تاکید بر آراء علامه حسن زاده آملی در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام فضلی مدیر گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه و حجت الاسلام لرگانی دبیر همایش فلسفه معنویت ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها به تشریح برنامه های این همایش پرداختند. 

در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین فضلی علامه حسن زاده آملی را یک وجود گراسنگ در عصر جاضر معرفی کرده و  اظهار داشتند: این عالم ربانی یک وجود گرانسنگی در این عصر بود و به ایشان دو عنوان فیلسوف و عارف نفس می توان داد.

مدیرگروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با اشاره به ویژگی‌های علمی علامه حسن‌زاده آملی، افزود: علامه حسن‌زاده آملی دارای علوم سه‌گانه و سه منش علمی و عملی بود و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

وی عنوان کرد: علامه حسن‌زاده آملی اهتمام ویژه ای به معرفت نفس داشتند و حتی پیش از انقلاب برای بازاریان آمل درس معرفت نفس برگزار می‌کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد حسینی لرگانی به تشریح برنامه های همایش پرداخت و اظهار داشت: فعالیت همایش ملی فلسفه معنویت از آذرماه سال گذشته آغاز و در قدم نخست اعضای هیئت علمی همایش انتخاب شدند و در ادامه افرادی که در زمینه مهدویت فعالیت کردند دعوت و انتخاب پژوهشگران و عناوین مقالات نیز سومین موضوع در راستای برگزاری همایش ملی فلسفه معنویت بود.

معرفت نفس؛ بزرگترین درس علامه حسن‌زاده آملی

وی تصریح کرد: از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی مصاحبه‌هایی گرفته شد که ۱۶ جلسه به مدت ۱.۵ ساعته مصاحبه صورت گرفت.

حسینی لرگانی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی، حجت‌الاسلام ربانی، حجت‌الاسلام قمشه‌ای، حجت‌الاسلام سید علی حسینی آملی و حجت‌الاسلام محمدی از جمله افرادی بودند از آنها با محوریت علامه حسن زاده آملی مصاحبه گرفته شد که آثار و مصاحبه‌ها به صورت کتبی و پس از برگزاری همایش چاپ خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی فلسفه معنویت ادامه داد: یکی از اقداماتی که در راستای برگزاری همایش انجام شد برگزاری کرسی علمی در زمینه مقالات است که تاکنون 5 نشست علمی برگزار شده و تلاش می شود خاطرات شاگردان علامه حسن زاده نیز جمع آوری و چاپ شود.

حسینی لرگانی با اشاره به زمان برگزاری همایش ملی فلسفه معنویت گفت: این همایش روز چهارشنبه یکم آذرماه همزمان با سالروز جهانی فلسفه ساعت ۱۸ در سالن همایش های‌ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، حجت‌الاسلام والمسملین حسن رمضانی استاد حوزه علمیه، حجت‌الاسلام رضا رمضانی گیلانی و حجت‌الاسلام مختاری از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی برگزار می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها