کد خبر: ۵۳۲۲۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ارتش یمن، یک کشتی باری صهیونیستی و یک ناو آمریکایی را هدف حمله خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روزنامه همشهری، کمتر از 24 ساعت پس از آنکه رژیم صهیونیستی 700 فلسطینی را در یک شبانه روز با بمباران هوایی در غزه به شهادت رساند، نیروهای یمنی در دریای سرخ عملیات ضدصهیونیستی خود را از سر گرفته و در حمایت از مردم فلسطین دست به یک عملیات نظامی جدید زده‌اند. شامگاه یکشنبه، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روبه‌روی دوربین خبرگزاری دولتی المسیره یمن قرار گرفت و حمله به اهداف غربی- صهیونیستی در دریای سرخ را تأیید کرد.

به گفته وی، ارتش یمن 2 کشتی اسرائیلی را در تنگه باب المندب به نام‌های «یونیت اکسپلورر» و «نامبر ناین» هدف قرار دادند. کشتی اول با موشک نیروی دریایی و کشتی دوم با پهپاد نیروی دریایی مورد هدف قرار گرفت.

پاسخ دردناک یمنی‌ها
آغاز حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ در سومین روز پس از پایان آتش بس غزه و همزمان با ورود زمینی ارتش اسرائیل به جنوب غزه صورت گرفته است. درواقع حملات علیه کشتی غربی در واکنش به بمباران ساکنان غزه از سرگرفته شده و این را سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تأیید کرده است. یحیی سریع در این ارتباط گفته که با آغاز مجدد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حملات دردناک و کوبنده‌ای علیه منافع این رژیم انجام خواهند داد.

کدام کشتی‌ها هدف حمله قرار گرفته‌اند؟
دیروز شرکت امنیت دریایی «آمبری» مدعی شده که «یک کشتی ناشناس با پرچم باهاما در سواحل غربی یمن مورد اصابت موشک قرار گرفته است.» ساعاتی بعد رویترز نیز خبر داده که یک پهپاد به یک کشتی ترابری در آب‌های مقابل بندر الحدیده غرب یمن در دریای سرخ حمله کرده است. یک مسئول در پنتاگون به الجزیره گفته است که ناوشکن آمریکایی «کارنی» در پاسخ به درخواست کمک کشتی ترابری وارد عمل شده و با چند پهپاد و موشک که از خاک یمن (تحت کنترل حوثی‌ها) شلیک شده مقابله کرده است. پس از مداخله کارنی، این ناوشکن هم هدف قرار گرفته اما ادعا شده که آسیبی ندیده است. نشریه تلگراف انگلیس نیز گزارش داده که کشتی ترابری پرچم باهاما را داشته و آسیب‌دیده است. علاوه بر این، رادیو ارتش اسرائیل اذعان کرده که کشتی آسیب جزئی دیده و در اجاره شرکتی بوده که بخشی از مالکیت آن در اختیار اسرائیل است. این در حالی است که مقام مسئول پنتاگون به الجزیره اعلام کرده است که حداقل یک موشک بالستیک به‌سوی کشتی تجاری اسرائیلی شلیک شده است. این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح، حمله به 2کشتی اسرائیلی را تأیید کرده که یکی از آنها در حال غرق شدن است.

آمادگی کامل ارتش یمن
نیروهای یمنی از حدود 2 هفته پیش با برگزاری رژه نظامی، آمادگی خود برای ورود زمینی به فلسطین را اعلام کرده اند. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن نیز اعلام کرده بود که صدها هزار یمنی آماده رویارویی با صهیونیست‌ها هستند. محمدعلی الحوثی، رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن از عربستان سعودی و ولی‌عهد این کشور خواسته تا راه زمینی پیوستن مجاهدان یمنی به مبارزان فلسطینی در غزه را باز کند.علاوه بر این، یمن در 3 هفته گذشته، حملات خود را به فراتر از حملات موشکی و پهپادی گسترش داده و میدان جنگ علیه رژیم صهیونیستی را به دریای سرخ کشانده است. از طرفی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بودند که از این پس کشتی‌های اسرائیلی، یا هر کشتی که پرچم رژیم صهیونیستی روی آن نصب باشد یا مالک آن شرکت‌های اسرائیلی باشد را هدف قرار خواهد داد.

گلکسی لیدر و سنترال پارک در پارکینگ!
درگیری‌های روز یکشنبه میان نیروهای یمنی و اهداف مرتبط با رژیم صهیونیستی نخستین درگیری نیست و از زمان آغاز بمباران غزه، نیروهای یمنی بارها با حملات موشکی و پهپادی خود، اهداف متعلق به رژیم صهیونیستی در زمین و دریا را هدف قرار داده‌اند. پس از ورود زمینی نیروهای صهیونیستی به شمال غزه از‌ ماه گذشته، یمنی‌ها با موشک بالستیک بندر ایلات در جنوب مناطق اشغالی را هدف قرار داده اند و از 3 هفته پیش نیز عملیات دریایی یمنی‌ها به توقیف حداقل 2 کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی منجر شده است. ازجمله یکی از این کشتی‌ها، به نام «گلکسی لیدر» متعلق به یک شرکت وارد‌کننده خودرو در تل آویو بوده که با 5هزار دستگاه خودرو به توقیف نیروهای یمنی درآمده و توقیف آن به نوسانات در بازار خودروی اسرائیل همزمان با جنگ در غزه منجر شده است. همچنین کشتی اسرائیلی «سنترال پارک» نیز دیگر کشتی‌ای بود که یمنی‌ها اعلام کرده اند آن را به کنترل خود درآورده و به سواحل خود منتقل کرده‌اند.

ادامه حملات تا زمان توقف جنگ
حمله روز گذشته نیروهای یمنی به اهداف دریایی وابسته به تل آویو و آمریکا نشان‌دهنده عملی شدن تهدیدات یمنی‌هاست. طی دو هفته گذشته نیز نیروی دریایی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمنان غربی و اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد. نیروی دریایی یمن همچنین با هشدار نسبت به ادامه جنگ در غزه هشدار داده که به تمام کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند ابلاغ می‌کنیم از کشتی‌‌های اسرائیلی فاصله بگیرند و سیستم‌های شناسایی خود را خاموش نکنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها