کد خبر: ۵۳۲۳۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۰۱     ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روز جمعه، بدون تعطیل، بدون توقف...
رئیس‌جمهور در حالی‌که ساعت 3 بامداد جمعه از مسکو به تهران بازگشت، صبح جمعه به استان البرز سفر کرد و ضمن افتتاح چندین پروژه، در میان مردم حضور یافت و مورد استقبال گرم و پرشور آنان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری 598، دولت انقلابی در راه خدمت و پیشرفت از موانع عبور می‌کند. از تنبلی و بهانه‌گیری دوری می‌کند و شوق جهاد و خدمت دارد. «کار و فعالیت» در این دولت پُرکار متوقف نمی‌شود. به همین دلیل بود که آیت‌الله رئیسی در حالی‌که ساعت 3 بامداد جمعه از مسکو به تهران بازگشت، صبح جمعه به استان البرز سفر کرد و ضمن افتتاح چندین پروژه، در میان مردم حضور یافت و مورد استقبال گرم و پرشور آنان قرار گرفت.
 
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این زمینه نوشت: «رئیس‌جمهور بعد از مسکو برای چند پروژه و باز کردن گره از مشکلات و دیدار با مردم به البرز می‌روند. روز جمعه، بدون تعطیل، بدون توقف. کشور بعد از یک دهه تعطیل به خدمت بی‌وقفه، کار و فعالیت نیاز دارد. مردم قدردان خادمان هستند.»
 
روایت را از سفر رئیس‌جمهور به مسکو آغاز می‌کنیم؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه، با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، تهران را به مقصد مسکو پایتخت روسیه ترک کرد.
 
دکتر رئیسی که به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر کرد، با استقبال الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر و رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه و نیز آندری رودنکو معاون وزیر خارجه این کشور وارد فرودگاه بین‌المللی ونووکوا مسکو شد. مقامات دو کشور پس از استقرار در جایگاه و نواخته شدن سرود ملی از یگان تشریف سان دیدند.
 
 دکتر رئیسی در دیدار با پوتین: زمینه برای برداشتن گام‌هایی موثرتر در توسعه همکاری‌های ایران و روسیه فراهم است
آیت‌الله رئیسی در دیدار با آقای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، همکاری با روسیه را در راستای سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی موثرتر در توسعه همکاری‌ها در راستای منافع دو کشور و دو ملت تاکید کرد.
 
 تاکید بر توقف هر چه سریع‌تر بمباران‌ها و جنایات علیه فلسطینیان غزه
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه موجب رنج بشریت شده، یک‌جانبه‌گرایی و نظم ناعادلانه جهانی است که یکی از جلوه‌های آن امروز در غزه قابل مشاهده است.
 
رئیس‌جمهور جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و افزود: شهادت بیش از 6 هزار کودک به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی باعث رنج و تأسف است، اما تاسف‌بارتر این است که این جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می‌گیرد و یا با سکوت و بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و تشکل‌های مدعی حقوق بشری مواجه شده و ناکارآمدی آنها را به رخ می‌کشد.
 
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در حال حاضر در غزه در هر 10 دقیقه یک کودک مظلوم به شهادت می‌رسد، بر ضرورت توقف هرچه سریع‌تر بمباران‌ها و جنایات علیه فلسطینیان غزه به عنوان مهم‌ترین دغدغه امروز جهان بشریت تاکید کرد.
 
 پوتین: معتقدیم با حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، این روابط وسیع‌تر و پویاتر خواهد شد
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو تصریح کرد: روابط دو کشور در بهترین سطح در جریان است و معتقدیم با حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، این روابط وسیع‌تر و پویاتر خواهد شد.
 
 رشد 20 درصدی تجارت فیمابین گواه عزم دو کشور برای گشودن فصلی جدید از روابط
رئیس‌جمهور روسیه استقبال چشمگیر تجار روسیه از نمایشگاه‌های تجاری ایران و رشد 20 درصدی تجارت دو کشور با گردش مالی 5 میلیارد دلاری طی یک‌ساله گذشته را نشان‌دهنده عزم و اراده تهران - مسکو برای گشودن فصلی جدید از روابط دانست و افزود: پروژه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی با پیشرفت خوبی میان دو کشور در حال انجام است و همکاری‌های قبلی ایران و روسیه در بخش انرژی شرایط رو به رشدی را تجربه می‌کند.
 
پوتین همچنین با اشاره به اشتراک نظر دو کشور نسبت به مسائل منطقه، بحث و تبادل نظر درباره مسئله فلسطین و غزه را از جمله محورهای مذاکره دوجانبه میان ایران و روسیه عنوان کرد.
 
 برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه در حضور رؤسای جمهور
پس از برگزاری دیدار دوجانبه دکتر سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین، هیئت‌های عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در نشست مشترک به گفت‌وگو و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور پرداختند.
 
در این نشست که با حضور وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همتایان روسی برگزار شد، طرفین در حضور رؤسای جمهور دو کشور در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد توافق از جمله در حوزه انرژی، بانکی و پولی، حمل‌ونقل و کشاورزی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند و ابتکارات جدیدی نیز برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته مطرح شد.
 
 دکتر رئیسی در تشریح نتایج سفر خود به روسیه: بررسی و پیگیری توافقات دو کشور در بخش تجاری و اقتصادی از محورهای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه بود 
 
دکتر سید ابراهیم رئیسی، پس از سفر فشرده کاری یک روزه به روسیه حوالی ساعت 3 بامداد جمعه به تهران بازگشت و در سخنانی به تشریح نتایج این سفر پرداخت و گفت: این سفر فرصت خوبی برای دیدار و مذاکره با رئیس‌جمهور محترم و مسئولان عالی‌رتبه روسیه بود و در جریان این دیدارها درباره مسائل مورد نظر دو کشور به‌ویژه در بخش‌های انرژی، کشاورزی، ترانزیت و همکاری‌های مسیر شمال - جنوب به عنوان مهم‌ترین محورهای همکاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
تاکید طرفین بر توقف فوری حملات به غزه و رفع محاصره این منطقه
رئیس‌جمهور همچنین موضوع فلسطین را از جمله مهم‌ترین محورهای مذاکرات با طرف روسی در این سفر عنوان کرد و گفت: اقدام فوری در جهت توقف سریع بمباران‌ها علیه مردم مظلوم غزه، رفع محاصره این منطقه و احقاق حقوق ملت فلسطین به عنوان نکات اشتراکی و مورد تاکید طرفین در این مذاکرات مطرح شد.
 
 بازدید دکتر رئیسی از پروژه بزرگراه شمالی کرج و احداث بزرگ‌ترین پل غرب آسیا
پس از بازگشت رئیس‌جمهور از مسکو، «کار و فعالیت» متوقف نشد و دکتر رئیسی صبح جمعه به استان البرز سفر کرد. وی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.
 
بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزادراه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می‌شود. این بزرگراه که به طول حدود 18 کیلومتر است، از سال 1395 در دست ساخت قرار گرفته و اکنون حدود 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
فاز نخست این بزرگراه به طول 7.6 کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
با تکمیل تمامی فازهای این پروژه که در واقع مکمل و ادامه آزادراه همت در استان البرز است، بیش از 40 درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد.
 
پل بیلقان نیز بر اساس سیستم کابلی اکسترادوز با بیشینه دهانه 176 متر و بلندترین ارتفاع پایه 136 متر در حال احداث است.
 
طول کل پل 1050 متر، ارتفاع سازه فولادی آن از راس 32 متر و عرض آن 38 متر است.
 
پیشرفت فیزیکی این پل تا سال 1401 حدود 23 درصد بود که بر اساس برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، اکنون به بیش از 62.3 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود مرداد 1403 به بهره‌برداری برسد.
 
 با حضور دکتر رئیسی صورت گرفت؛ افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس پس از 12 سال چشم‌انتظاری
دکتر رئیسی همچنین در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان البرز با حضور در شهر فردیس بیمارستان 280 تختخوابی شهید سلیمانی این شهر را پس از 12 سال انتظار مردم به طور رسمی افتتاح کرد.
 
بیمارستان شهید سلیمانی فردیس به عنوان نخستین بیمارستان در این منطقه، تا سال گذشته 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما سفر فروردین‌ماه سال گذشته رئیس‌جمهور به استان البرز نقطه عطفی برای جهش در تکمیل این بیمارستان و ده‌ها پروژه نیمه‌کاره و خاک خورده دیگر استان بود.
 
مساحت بیمارستان فردیس که در ابتدای کار ساخت آن در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع آغاز شده بود، با همکاری مدیریت شهری فردیس و دولت به 29 هزار مترمربع افزایش یافت.
 
این بیمارستان با زیربنای 24 هزار مترمربع در 6 طبقه و هزینه 7 هزار میلیارد ریال ساخته شده و دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است.
 
بیمارستان فردیس در قالب سه بلوک و به صورت عمومی (جنرال) ساخته شده و ظرفیت تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به 37 تخت افزایش یافته است.
 
67 درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول 20 ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تامین شده و 50 درصد عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شده است.
 
افتتاح ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در استان البرز با حضور رئیس‌جمهور و وزرا
طی سفر استانی البرز در مجموع از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور و وزرای دولت افتتاح شد.
 
پروژه‌های شاخص علاوه‌بر فاز نخست پروژه بزرگراه شمالی کرج و افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس از این قرار است:
 گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور استان البرز
ظرف مدت یک سال ۱۲۰ روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند. یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای استان البرز اختصاص یافته است. اقدام ویژه و بزرگی که در راستای گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور استان البرز انجام شده، با مجموع اقدامات چهل سال گذشته، برابری می‌کند.
 
شهرستان کوهستانی و سردسیر طالقان با جمعیت شناور حدود یکصد هزار نفری و داشتن یک شهر و بیش از 75 روستا از جمله مناطقی بود که ساکنان آن، سال‌ها و در دولت‌های متوالی، مطالبه برخورداری از شبکه گاز طبیعی را داشتند که این مطالبه در دولت کنونی محق شد. به 55 روستای حاشیه جاده کرج - کندوان با جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر هم تا پیش از دولت سیزدهم از نعمت گاز بی‌بهره بودند، گازرسانی شد.
 
به گزارش ایرنا، با اقدام دولت تمامی روستاهای استان البرز گازرسانی شدند.
 
ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز
پروژه ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینی با زیربنای 22 هزار و 500 متر مربع در 5 طبقه و سه بلوک، از سال 1399 ساخت آن آغاز شده است. این پروژه شامل 17 کلاس 40 تا 150 نفره، سالن آزمون الکترونیک، آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر، سالن جلسات با ظرفیت 100 نفر، 9 آزمایشگاه تخصصی، لانه حیوانات، مرکز مهارت‌های بالینی، کتابخانه الکترونیکی و اتاق اساتید است. با احتساب ارزش روز، 675 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار صرف شده است. این پروژه بزرگ‌ترین پروژه خیرساز آموزشی کشور در این حوزه و جزو برترین دانشکده‌های کشور محسوب می‌شود.
 
 پروژه‌های آب
2 برابر شدن حقابه استان البرز از سدهای طالقان و کرج (از 55 میلیون مترمکعب به 110 میلیون مترمکعب افزایش یافت) و اجرای عملیات رینگ سراسری آب البرز، افتتاح خط انتقال آب به نظرآباد و اشتهارد، احداث و بهره‌برداری از پروژه واحد دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با حجم عملیات 58 هزار مترمکعب در شبانه‌روز (کمک به محیط زیست منطقه با جمعیت 280 هزار نفر)
 
به گزارش ایرنا، در سفر به درخواست ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند البرز برای دریافت کمک مالی‌، معیشتی‌، درمان و مشکلات گاز منازل که به آیت‌الله رئیسی نامه نوشته بودند، رسیدگی شد. تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به واحدهای مسکونی افراد نیازمند، تصویب یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان، تصویب زمین و تسهیلات لازم برای مسکن جویان و بهسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر برای خانوارهای نیازمند البرز بوده است.
 
دستاورد دیگر این سفر برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه‌فعال از جمله کارخانه ایران تراورس بود که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد اما اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.
 
 بهره‌برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی
همچنین همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به البرز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان به بهره‌برداری رسید که برای ساخت این واحدهای مسکونی۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
در همین راستا طرح بلوار ۳۵ متری هرمز در مرحله چهار و شبکه روشنایی معابر مراحل چهار و هفت مسکن مهر شهر جدید مهستان بهره‌برداری شد.
 
مهرداد بذرپاش دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی(ره) شهر جدید مهستان در شهرستان ساوجبلاغ را نیز افتتاح کرد.
 
 افتتاح‌هایی که وزرای جهاد و صمت انجام دادند
افتتاح کارخانه ۱۱ هزار تنی شیرخشک با حضور وزیر جهادکشاورزی از دیگر طرح‌های بود که در سفر استانی رئیس‌جمهور انجام گرفت. این کارخانه ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی همچون ۱۱ هزار تن شیر خشک، یک هزار تن خامه، یک هزار تن پودر کازئینات و سه هزار تن پودر آب پنیر دارد و این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
همچنین بهره‌برداری از طرح توسعه دامداری شیری - گوشتی شهرستان نظرآباد با رسیدن به ظرفیت ۱۱ هزار راس در روستای «گازرسنگ» از دیگر برکات سفر استانی رئیسی بود که توسط وزیر جهاد کشور افتتاح شد.
 
در گوشه دیگر از این استان نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) یک مجتمع تولیدی مواد غذایی شهرستان ساوجبلاغ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد که در مجموع هفت طرح امروز توسط عباس علی‌آبادی به بهره‌برداری رسید.
 
 دکتر رئیسی در اجتماع باشکوه مردم البرز: توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی و رفع مشکل مسکن استان البرز از برنامه‌های محوری دولت است
 
دکتر رئیسی، ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان البرز نیز در اجتماع مردم شهر کرج با قدردانی از استقبال گرم و پرشور اهالی این استان تصریح کرد: قطعا این استقبال مردم ناشی از علاقه‌مندی آنها به انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی به ولایت فقیه است.
 
وی خاطرنشان کرد: سفر به استان‌ها برای بنده یک برکت وصف‌ناشدنی دارد و آن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها و تلاش جدی‌تر برای رفع آنهاست.
 
دکتر رئیسی با اشاره به سابقه فعالیت خود در استان البرز در سال‌های ابتدائی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 40 سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و جای‌جای استان البرز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری است و از همه کسانی که برای این پیشرفت‌ها تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم، اما البرز همچنان نیازمندی‌ها و مشکلاتی دارد که باید برای تامین و رفع آنها تلاش کرد.
 
رئیس‌جمهور توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت را یکی از نیازهای جدی و اساسی استان برشمرد و گفت: از همین رو بنده امروز در بدو ورود به استان از برخی پروژه‌های مربوط به حوزه راه بازدید کردم و دیدم که دوستان ما تلاش خوبی برای رفع کمبودها در این زمینه کرده‌اند، اما همچنان نیاز به مجاهدت برای رفع کاستی‌ها داریم.
 
دکتر رئیسی، همچنین به حضور خود در شهر فردیس اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه فردیس با وجود برخورداری از تراکم بالای جمعیتی و جمعیت 700 هزار نفری فاقد یک مرکز درمانی مجهز بود که امروز با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی چشم‌انتظاری 12 ساله مردم برای بهره‌مندی از یک مرکز درمانی مجهز به پایان رسید.
 
وی به وجود شهرک‌ها و واحدهای صنعتی متعدد در استان البرز اشاره کرد و گفت: به لطف وجود این واحدهای صنعتی، وضعیت اشتغال در این استان نسبتا مطلوب بوده و به نسبت برخی دیگر از استان‌ها در البرز مشکل چندانی در زمینه اشتغال نداریم.
 
رئیس‌جمهور: امروز در کشور یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده در دست احداث داریم
رئیس‌جمهور در ادامه رفع مشکل مسکن در استان البرز را از جمله برنامه‌های محوری دولت برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در بخش مسکن طی 2.5 سال گذشته تصریح کرد: امروز در کشور یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده در دست احداث داریم که بخشی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده بیش 52 هزار هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان آماده‌سازی شده و از 240 هزار مسکن مهر نیمه تمام به ارث رسیده به این دولت با تلاش وزارت راه و شهرسازی 107 هزار مسکن آماده و به مردم تحویل داده شده و برای تکمیل مابقی آنها تا اوایل سال آینده هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
دکتر رئیسی، خطاب به مردم استان البرز با تأکید بر اینکه دولت در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات مردم و زمینه‌سازی برای رفاه بیشتر آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار بالای کشور به صورت شبانه‌روزی در حال کار و فعالیت است، اظهار داشت: در سفر اخیر یکی از رؤسای جمهور کشورها به ایران و بازدیدش از پارک‌های علم و فناوری از میزان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها ابراز شگفتی کرده بود که بنده به او گفتم جوانان با انگیزه ایران اسلامی اراده کردند که تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
 
رئیس‌جمهور اقتصاد مقاومتی را شاکله اصلی اقدامات دولت برای مصون‌سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های تحریم و فشار عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: آمدن من به استان‌ها یک امر تشریفاتی نیست بلکه به میزان رفع مشکلات مناطق مختلف کشور بستگی دارد و تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشد بنده خود را موظف به سرکشی به نقاط کشور برای تسریع در رفع مشکلات مردم می‌دانم.
 
 با مردم برای برپایی نظام اداری عادلانه پیمان بسته‌ایم و یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ کس رحم نخواهم کرد
دکتر رئیسی خطاب به همه مدیران دستگاه‌های اجرائی و نهادهای مختلف توجه به ارباب رجوع و حساسیت و پرهیز نسبت به روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی در نظام اداری کشور را گوشزد کرد و افزود: ما با مردم پیمان بسته‌ایم که ضمن اصلاح بسترهای فسادزا یک نظام اداری عادلانه در کشور بنا کنیم و در این مأموریت بزرگ مردم را یار و همکار خود می‌دانیم. 
 
 آیت‌الله رئیسی: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ‌کس و در هیچ سطحی رحم نخواهم کرد
رئیس‌جمهور تأکید کرد: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ‌کس و در هیچ سطحی رحم نخواهم کرد.
 
 دکتر رئیسی: دستاوردها و موفقیت‌های به دست آمده در کشور مرهون هدایت‌های داهیانه رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه است
 
دکتر رئیسی، دستاوردها و موفقیت‌های به دست آمده در کشور را مرهون هدایت‌های داهیانه رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه دانست و از همه کارکنان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرائی در سراسر کشور خواست مهم‌ترین مأموریت خود را خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها بدانند.
 
وی پیروزی مقاومت اسلامی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی‌ و غربی آن را وعده تخلف‌ناپذیر الهی عنوان کرد و افزود: ما تردید نداریم همچنانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان و جای‌جای این منطقه به‌رغم حضور و هزینه‌های سنگین در توطئه‌ها و نقشه‌های خود موفق نشده و شکست خورده‌اند، این‌بار نیز در عرصه فلسطین از نیروهای مقاومت شکست خواهند خورد.
 
نکته‌ای که آیت‌الله رئیسی درباره شکست نظام سلطه در غزه گفت و پوتین تصدیق کرد
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در ملاقات با آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز به پیروزی مقاومت فلسطین پس از 60 روز اشاره کرده و گفتم که رژیم پرمدعای صهیونیستی به‌رغم برخورداری از حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی در مقابل یک گروه فاقد نیروی هوائی و دریایی و با امکانات محدود شکست خورده است که این نکات مورد تصدیق رئیس‌جمهور روسیه نیز قرار گرفت.
 
 در جلسه هیئت دولت صورت گرفت؛ تاکید دکتر رئیسی بر پرهیز از رویکردهای سیاسی در عرصه مبارزه با فساد
 
خبر دیگر اینکه، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، ضمن مفید و سازنده توصیف کردن نشست مشترک اعضای دولت و نمایندگان مجلس که دیروز به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس برگزار شد، همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و به‌ویژه دولت و مجلس را موجب تسهیل و تسریع رفع موانع و مشکلات دانست.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نشست‌های مشترک مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله دولت و مجلس به نزدیک شدن دیدگاه‌ها و هماهنگی در اقدام و عمل کمک می‌کند، افزود: هماهنگی دولت و مجلس در تصویب برنامه هفتم، لایحه بودجه و دیگر قوانین موضوعه می‌تواند به مجریان کمک کند تا با جدیت و قدرت بیشتری اجرای برنامه‌ها را دنبال کنند.
دکتر رئیسی، همچنین با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت مردمی تحت عنوان «دولت کار و فعالیت»، اظهار داشت: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرائی باید قدردان این توصیف ارزشمند باشند و با کار و مجاهدت شبانه‌روزی در راستای حفظ و ارتقای آن تلاش کنند.
 
 توضیحات وزیر اطلاعات درباره روند شناسایی و برخورد با پرونده تخلف ارزی واردات چای در دولت
رئیس‌جمهور در ادامه به گزارش وزیر اطلاعات درباره شناسایی و برخورد دولت با تخلف ارزی صورت گرفته در زمینه واردات چای اشاره و با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی در شناسایی و معرفی متخلفین به دستگاه قضائی تصریح کرد: از مهم‌ترین اصول مبارزه جدی با فساد، پرهیز از رویکردهای سیاسی در فسادستیزی است.
 
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه فسادستیزی جزو اصول اصلی دولت مردمی است و تخلف ارزی مورد اشاره نیز ابتدا از سوی بخش‌های متولی در دولت شناسایی شد و برخوردهای قانونی با آن صورت گرفت، بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد به مردم تاکید کرد.
 
وزیر اطلاعات در گزارش خود با اشاره به اینکه این تخلف ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور و تاکید ایشان بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد. حجت‌الاسلام خطیب، همچنین با بیان اینکه اطلاعات و ارقامی که از پرداختی‌های ارزی در این پرونده در افکار عمومی مطرح شده دقیق و صحیح نیست، افزود: این تخلف از سال 1398 آغاز شده و در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شده و متخلفین از جمله عوامل شرکت مذکور و برخی کارکنان دولت، حسب مورد به دادسرای تهران و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.
 
در این جلسه همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور مسئولان بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرائی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در 2 ماه اخیر گزارشی ارائه کرد و رئیس‌جمهور با قدردانی از این برنامه‌ریزی، آشنایی با دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و شناخت گره‌های ذهنی جوانان و دانشجویان، پاسخ به دغدغه‌ها و تلاش برای رفع این گره‌های ذهنی را از جمله ثمرات حضور مسئولان در محیط‌های دانشجویی دانست.
 
 گزارش وزیر ارتباطات از احیای موفق برنامه تحقیقاتی زیست در فضا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به مصوبه دولت برای احیای برنامه تحقیقاتی زیست در فضا در قالب سند توسعه صنعت فضائی که حدود 11 سال متوقف مانده بود، اظهار داشت: کپسول زیستی نسل جدید که با همت متخصصان کشورمان ساخته شده بود، با موفقیت پرتاب و آزمایش‌های لازم از آن به عمل آمد.
 
دکتر زارع‌پور فناوری فرود آرام، سپر حرارتی و چترهای ویژه فرود را از جمله فناوری‌ها و تجهیزات جدیدی دانست که در پرتاب دیشب با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت و افزود: برای اولین بار پرتابگری مورد استفاده قرار گرفت که سطح مقطع آن از کپسول زیستی کوچک‌تر بود و همچنین برای اولین بار کپسولی با وزن 500 کیلوگرم پرتاب شد.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این آزمایش موفق جایگاه ایران را به رتبه 5 تا 6 کشوری ارتقا می‌دهد که به چنین فناوری‌ها و توانمندی‌هایی دسترسی دارند.
 
 صادرات 1 میلیارد و 330 میلیون دلار محصولات فناورانه کشور در 7 ماهه ابتدائی امسال
در ادامه جلسه امروز دکتر دهقانی فیروز‌آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با قدردانی از دیپلماسی علم و فناوری که رئیس‌جمهور شخصا در سفرها و مراودات خارجی آن را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: در حالی که صادرات محصولات فناورانه کشور به ترتیب در سال‌های 98 حدود 600 میلیون دلار، سال 99 حدود 300 میلیون دلار، سال 1400 حدود 600 میلیون دلار و در سال 1401 حدود 850 میلیون دلار بود، این رقم در 7 ماهه ابتدائی امسال به رقم 1 میلیارد و 330 میلیون دلار بالغ شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 2 میلیارد دلار برسد.
 
دکتر فیروزآبادی ضمن قدردانی از همکاری‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک برای افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این میزان افزایش صادرات که با حمایت شخص رئیس‌جمهور حاصل شده، صرفا مربوط به حدود هزار شرکت از مجموع 10 هزار شرکت دانش‌بنیان کشور است و تلاش داریم از ورود باقی این شرکت‌ها به عرصه صادرات محصول نیز حمایت کنیم.
 
وزیر علوم مطرح کرد؛ برقراری ارتباط 6 هزار و 500 انجمن علمی دانشجویی با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای اولین بار در این جلسه دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تبریک فرارسیدن روز دانشجو با بیان اینکه برای اولین بار ارتباط 6 هزار و 500 انجمن علمی دانشجویی با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برقرار شده است، گفت: سال گذشته 5 هزار دانشجو از سوی وزارت صمت بورسیه شدند و برنامه ما این است که این تعداد برای سال آینده به 20 هزار دانشجو افزایش یابد.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها