کد خبر: ۵۳۲۳۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۷ آذر ۱۴۰۲
رییس جمهور با تاکید بر اینکه تلاش برای از بین بردن بسترهای فساد از تعهدات دولت است، گفت: به عنوان خادمی کوچک با مردم عهد کردم که در دوران مسئولیت،‌ تمامی بسترها و روزنه های فساد در کشور را از بین ببرم و در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد.
به گزارش پایگاه خبری 598، آیت الله سیدابراهیم رییسی روز جمعه در جمع پرشور مردم استان البرز در مصلای نماز جمعه شهر کرج، افزود: تاکید می‌کنم که باید جلوی پارتی بازی،‌ رشوه و فساد گرفته شود و برهمین اساس روابط نباید جای ضوابط را بگیرد.
 
وی گفت: به عنوان طلبه‌ای خدمتگزار با مردم عهد بستم که به عنوان خادمی کوچک در این دوره تلاش کنم تا بسترهای فساد از بین رفته و این عهدی است که با مردم داشته و به آن وفا دارم.
 
آیت الله رییسی افزود: با هر اقدامی که زمینه بروز رانت و پارتی بازی و ناحق کردن حقی را ایجاد کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.
 
رییس جمهور تصریح کرد: ما با هم پیمان بستیم که یک نظام اداری عادلانه داشته باشیم و برای تحقق این مهم، مردم را یار و یاور خود بدانیم چراکه وجود یک نظام اداری عادلانه موجب افزایش اعتماد مردم می شود.
 
آیت الله رییسی تاکید کرد:  هر موفقیتی در این کشور حاصل می شود به برکت هدایت های رهبری حکیم و فرزانه انقلاب و برکت حضور مردم در صحنه های مختلف است.
 
سفرهای استانی تشریفاتی نیست و برای دولت یک برکت و فرصت است
آیت الله رییسی در ادامه اظهار داشت: سفرهای استانی و حضور در شهرستان های مختلف کشور برای من به عنوان رییس دولت یک برکت وصف ناشدنی و فرصتی بی نظیر برای آشنایی دقیق و مناسب با مسایل،‌مشکلات،‌ ظرفیت ها و توانمندی های مناطق مختلف است.
 
رییس جمهور افزود: سفرهای استانی برای دولت سیزدهم یک امر تشریفاتی نیست حضور دولت در استان های مختلف به میزان رفع مشکلات آن مناطق بستگی دارد.
 
آیت الله رییسی گفت: تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد خود را موظف می‌دانم به همه استان ها و شهرها سفر کنم.
 
وی تاکید کرد: البرز استانی با ویژگی های خاص و قابل توجه است که باید به صورت دقیق برای استفاده بهینه از آنها برنامه ریزی شود.
 
رییس جمهور با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای استان البرز،‌تصریح کرد: بنده این توفیق را داشتم که حدود ۴۰ سال قبل و در دوران جوانی به عنوان خادم به کرج مامور شوم که خاطرات بسیار خوبی از آن دوران دارم.
 
پایان انتظار ۱۲ ساله مردم شهرستان فردیس
آیت الله رییسی افزود: استان البرز هنوز کاستی هایی دارد که در این زمینه ایجاد و توسعه راههای ارتباطی یکی از نیازهای جدی این استان است و برهمین اساس در آغاز سفر امروز، از روند اجرای پروژه آزادراهی سردار سلیمانی در کرج بازدید کرده و برنامه ریزی مناسب برای تسریع در تکمیل طرح را انجام خواهیم داد.
 
رییس جمهور همچنین به حضور خود در شهرستان فردیس اشاره و تصریح کرد: اینکه شهرستانی با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت فاقدیک مرکز درمانی مجهز باشد،‌بسیار ناراحت کننده است و امروز انتظار ۱۲ ساله مردم این منطقه با افتتاح یک بیمارستان مجهز و توسعه یافته، به پایان رسید.
 
آیت الله رییسی ادامه داد: موضوع اشتغال همواره در کشور مهم است و البرز به دلیل نزدیکی به واحدها و شهرک های صنعتی درصد بیکاری بالایی ندارد اما آنچه که باید در این استان انجام شود، اشتغال زایی برای نیروهای تحصیل کرده است.
 
وی افزود: همچنین موضوع مسکن هم در استان البرز به رغم کارهایی که انجام شده هنوز به صورت کامل حل و فصل نشده است و رفع مشکل مسکن یکی از از برنامه ها و اولویت های جدی دولت سیزدهم است.
 
آیت الله رییسی تاکید کرد: دولتمردان و نیروهای انقلابی به صورت شبانه روزی در حال تلاش و کار جهادی برای خدمت به مردم و توسعه کشور هستند.
 
ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن
رییس جمهور گفت: امروز در کشور شاهد ساخت و ساز یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم اما همچنان باید در در مراکز استان ها تلاش کنیم که موضوع با سرعت و رفع مشکلات پیگیری و اجرا شود.
 
وی افزود: ۵۲ هزار هکتار زمین در کشور آماده واگذاری به مردم در طرح نهضت ملی مسکن شده که به واقع کار بسیار بزرگی است.
 
آیت الله رییسی اظهار داشت:‌ دولت سیزدهم زمانی که کار خود را آغاز کرد میزان تعهد دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکونی بود که از دولت های گذشته مانده بود که ما در این مدت ۱۰۷ هزار واحد مسکن مهر مانده از تعهد دولت های گذشته را تکمیل و به مردم واگذار کردیم و مابقی هم تا پایان سال یا اوایل سال آینده واگذار می شود.
 
تصمیم ملت ایران برای تبدیل تهدیدها به فرصت 
رییس جمهور اظهار داشت: مردم ایران تصمیم گرفته اند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
 
وی گفت: اگر می‌خواستیم با این قبیل تهدیدها متوقف شویم قطعا شاهد رشد اقتصادی در کشور نبودیم، اما امروز همه شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند.
 
وی تصریح کرد: دشمن می خواست تولید در کشور ما را متوقف کند، اما نه تنها روند تولید متوقف نشده بلکه روز به روز شاهد افزایش کار و تولید در کشور هستیم که افزایش ۲۲ درصدی تولیدات کشاورزی در بخش کالاهای اساسی نیز از نتایج مهم آن و شکست دسیسه های دشمن است.
 
آیت الله رییسی اظهار داشت: امروز تلاش در حوزه تولید و عرصه های مختلف با قوت و قدرت ادامه دارد و اعتقاد داریم که توجه به اصل اقتصاد مقاومتی برای کشور یک ضرورت است.
 
کسانی که برای خدا مجاهدت کنند پیروز هستند
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم کرج افزود: مردم عزیز و بزرگوار ایران امروز نه صرفا به خود که به همسایگان و مسلمانان عالم فکر می کنند، ملتی که امروز برای رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین هستند؛ مردمی که امروز با همه وجود نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین می شود، رنج می کشند.
 
آیت الله رییسی گفت: مردم عزیز، همچنانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تردید نداریم؛ همچنانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان، منطقه، افغانستان و جای جای این منطقه شاهد شکست آمریکا بودیم در عرصه فلسطین و ایستادگی نیروهای مقاومت هم حتما آمریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد.
 
وی تصریح کرد: جریان مقاومت که نیروی هوایی، دریایی و زمینی ندارد، رژیم صهیونیستی را با تمام ادعا و کمک های امریکا، زمین‌گیر کرده است.
 
آیت الله رییسی همچنین بر پیگیری و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردم تاکید کرد و افزود: در نهاد ریاست جمهوری نامه ها پیگیری خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
رییس جمهور در خاتمه افزود: از تمام عزیزان به ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز، استاندار و تمام مدیران و نیروهای مسلح، بسیجیان و روحانیت معزز و دانشجویان عزیز که در مسیر حرکت ابراز محبت کردند و همچنین از اصحاب رسانه کمال تشکر را دارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها