کد خبر: ۵۳۲۸۳۱
زمان انتشار: ۰۸:۱۴     ۰۱ دی ۱۴۰۲
حضرت زهرا (س) نخستین بانوی جهادگر تبیین بوده و زندگی و خطبه فدکیه وی همچنان تلالو داشته و نسخه نجات بخش عصر حاضر با الگو پذیری در سبک زندگی می‌باشد!

سرویس سیاسی پایگاه خبری 598: «در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.» رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۱/۳۰

حضرت زهرا (س) در تشخیص درست و به موقع و اقدام درست و به موقع از وقایع پس از رحلت پدر بزرگوارش، پرچم جهاد تبیین و روشنگری را به اهتزاز درآورده و در جنگ بی‌امان جبهه حق و باطل، و تقابل روایت دروغ و حقیقت در وسط میدان به دفاع از حق و حقیقت، امامت و ولایت پرداخته و برای طول تاریخ و همه جویندگان حقیقت و مشتاقان امامت و ولایت در همه اعصار و مکان‌ها الگو شدند. حضرت صدیقه طاهره در همه جهات جهاد بزرگ تبیین و روشنگری پیشتاز و نمونه بودند.

در همین راستا در گفتگویی با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص جایگاه حضرت زهرا (س) و نقش جهاد تبیین در زندگانی ایشان میپردازیم: 

ایشان در آغاز ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در خصوص جایگاه حضرت زهرا (س) بیان داشت:  حضرت زهرا (س) انسان کامل و مظهر جمیع صفات الهی، یگانه زن معصوم عالم و بهترین زنان بهشتی، برترین ۴ زن برگزیده بهشتی (آسیه (س)، مریم (س)، خدیجه (س)، دخت نبی مکرم حضرت محمد ص) و همسر نخستین امام، مادر ۱۱ امام معصوم  و مادر حضرت زینب (س) بوده و سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و معیار شناخت دوست و دشمن پیامبر (ص)، عیار دوستی و دشمنی با ایشان است.

جهاد تبیین و سیره فاطمی

ایشان در خصوص زندگانی حضرت زهرا (س)  اظهار داشت: حضرت زهرا (س) حکم مادر را برای پدرش داشت به گونه‌ای که آن حضرت وی را ام ابی‌ها، یعنی «مادرِ پدر خویش» نامیده و بسیار به دخترش علاقه‌مند بودند. مهریه اش، مهرالسنه به میزان استطاعت شوهر بود، ازدواجش آسان و ساده بود، در شب عروسی لباس عروسی اش را انفاق  کرد، همسری شایسته برای امام علی (ع) بود، بعنوان مادر در تربیت فرزندانش نهایت اهتمام را داشتند، ساده‌زیست بودند، در خانه کار میکردند. فعالیت اجتماعی در بیان احکام شرعی برای بانوان و مددکاری و پرستاری از مجروحان جنگ‌ها را بعهده داشتند و مدافع ولایت بودند و در این راه مجروح و به شهادت رسیدند.

وی در خصوص خطبه فدکیه گفت: حضرت زهرا نخستین بانوی جهادگر تبیین بوده و برای اثبات حقانیت در جریان فدک استدلال‌های عمیق فقهی بکار بردند و با سخنرانی بسیار مهمی که در مسجد داشتند افشاگر فتنه انحراف شدند و امت اسلامی را از خطر‌های عظیم آگاه نمودند و بگونه‌ای که بخشی از مسلمانان پیرو راستین اهل‌بیت شدند. و این خطبه اعلمیت وی، در بهره‌مند بودن در اقیانوس بی‌کران علم نبوی را اثبات میکند.

ایشان در خصوص مضامین خطبه فدکیه بیان داشت: این خطبه حاوی معارفی ازخدا شناسی، هدف از آفرینش، دین شناسی و فلسفه احکام اسلامی، پیامبر شناسی؛ وضعیت وخیم مردم در پیش از بعثت پیامبر (ص)، علل بعثت پیامبر (ص)، دستاورد‌های  بعثت پیامبر (ص)، تکلیف امّت پس از پیغمبر، اهل بیت اطهار، نقش حضرت علی (ع)، حال مردم در فتنه‌ها، اعتراض به غصب خلافت، دادخواهی درباره فدک، اعتراض به سکوت خواص، هشدار به مسلمانان کاهل، و اعتراض به کاهلی مسلمانان و... درد دل حضرت زهرا (س) با پدرش که حکایت از مظلومیت وی دارد، می‌باشد.

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص الگو بودن حضرت زهرا (س) بیان داشت: زندگی و خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) همچنان تازگی دارد و رسالت ما و بخصوص بانوان در الگو پذیری از سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر می‌باشد.

وی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت:  طی بیش از چهار دهه از عمر با برکت  انقلاب اسلامی، انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه‌های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار، تمامی باطل در برابر تمامی حق قراردارد. جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است، ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند.

ایشان درخصوص ادله ضرورت جهاد تبیین گفت: چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه‌ای بیان شده است؛  نخست تحریف واقعیت‌ها است؛ و دوم کتمان کردن نکات مثبت و کتمان دستاورد‌های انقلاب می‌باشد سومین مساله بزرگنمایی صد برابری ضعف‌های داخل کشور است و چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه‌ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است.

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص اهمیت جهاد تبیین چنین گفت: در حالیکه دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت می‌باشد و همچنین بدنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می‌باشد، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می‌کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می‌باشد.

وی در خصوص رسالت فاطمی ما در عصر حاضر اظهار داشت: با الگوی سیره جهاد تبیین فاطمی، ندای هل من ناصر جهادتبیین  رهبر انقلاب، یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است؛ که با جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاورد‌های آن بایستی روشنگری صورت گیرد. با جهادتبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن، در جامعه مصون سازی صورت گیرد. وبا جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی‌های لازم را قبل تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایت‌های جدید دشمن بوجود اید. یاری انقلاب و نظام،   کمک به سامان گرفتن امور جاری، تحمل شرایط، عدم نق زدن،   عدم همراهی با تبلیغات منفی رسالت عمومی همگانی است و رسالت ما در برابر شهدا، حراست و صیانت و ترویج فرهنگ و تداوم بخشی راه شهداست.

 دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت: امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند؛ لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم. یعنی به بیان کار‌های درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم. به این مفهوم که دستاورد‌های عظیم انقلاب در حوزه‌های مختلف را بیان کنیم. با هدف ایجاد روحیه و امید به آینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید می‌باشند.

وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت: دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هم اکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی، لزوم زانو زدن در برابر امریکا؛ تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باور‌ها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت: سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم. فضاسازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم؛ و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می‌باشد. شبهه پراکنی در انتخابات سال جاری در دستور کار دشمنان است؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد: امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم. تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساخت‌های جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها