کد خبر: ۵۳۲۹۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۱ دی ۱۴۰۲
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره):
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارادت و شیفتگی آیت الله مصباح یزدی نسبت به ولایت فقیه عجیب و بی نظیر بود و انسان در وجود ایشان اوج تواضع و تبعیت نسبت به ولایت را مشاهده می کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی ابوترابی طی سخنانی در نشست رویکردی اجتماعی به علامه مصباح یزدی(ره) که پس از نمایش مستند"آن زمستان" به همت مؤسسه فرهنگی و رسانه ای استاد فرج نژاد و انجمن سواد رسانه طلاب در مؤسسه شناخت قم برگزار شد، با اشاره به مظلومیت خاص علامه مصباح یزدی در زمان حیات و بلکه بعد از ارتحال اظهار داشت: چه به لحاظ کمی و چه کیفی، میزان حمله و تهاجم به آیت الله مصباح یزدی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر شخصیتها، حقیقتاً بی سابقه است، چه آن که از نیمه دوم دهه ۷۰ تا به امروز که سه سال از ارتحال این عالم فرزانه و حکیم می گذرد، همچنان هجمه ها و تخریب ها نسبت به ایشان وجود دارد.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: در دهه هفتاد در برخی روزنامه های زنجیره ای شاهد بودیم که گاه حدود هشت مطلب و محتوا علیه ایشان منتشر می شد.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن و عوامل داخلی آن ها می دانند که کجا را هدف قرار دهند چرا که مرحوم علامه مصباح حقیقتاً شخصیت بسیار اثرگذاری بودند که همچنان اندیشه و تفکر ایشان مورد توجه و الهام بخش است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مبارزه ایشان با مقوله التقاط و انحراف از دهه سی و چهل شمسی تا آخرین روزهای حیات پربرکتشان ادامه داشت و خود ایشان نسبت به انحرافات به خصوص تهدیدی که از این ناحیه در قبال جوانان احساس می کردند، بسیار دغدغه مند و حساس بودند.

وی بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی(ره) در دهه هفتاد به بعد یک تنه در برابر موج شبهات سنگین ایستاد و با آبروی خود از انقلاب اسلامی، نظام و ارزشها به خصوص ولایت فقیه دفاع کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: در اوج هجمه ها به ایشان، ما در شخصیت آیت الله مصباح ذره ای سستی و تزلزل ندیدیم و این ثبات قدم ریشه در باورها و مبانی فکری اصیل ایشان داشت که از قرآن و عترت بهره می گرفت.

وی افزود: ایشان آن جایی که احساس وظیفه و تکلیف می کرد وارد عمل می شد و از تخریب ها نمی هراسید، ضمن آن که در زمینه پرورش شاگردان و تربیت نیرو و کادرسازی برای نظام و انقلاب برنامه روشن و دقیقی داشتند و در عین حال بر مباحث اخلاق و تهذیب نفس در کار تشکیلاتی تأکید بسیاری می نمودند.

وی بیان داشت: ارادت و شیفتگی آیت الله مصباح(ره) نسبت به ولایت فقیه و ارتباط با حضرت آقا، عجیب و بی نظیر بود و انسان در وجود ایشان اوج تواضع و تبعیت نسبت به ولایت را مشاهده می کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها