کد خبر: ۵۳۳۰۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۲ دی ۱۴۰۲
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ارائه جزئیاتی از نشست فراگیر و کم نظیر رئیس‌جمهور با بیش از ۵۰ دبیرکل حزب و چهره فعال سیاسی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«آنچه در نشست صریح، فراگیر و کم‌نظیر رئیس جمهور با بیش از ۵۰ دبیرکل حزب یا چهره فعال با گرایش‌های متنوع سیاسی بیان کردم:

۱) بالارفتن ‎مشارکت در انتخابات نیازمند دو بال است:

اول تحقق «رضایت» مردم و دوم تنوع «رقابت» جناح‌ها که بین این دو، قطعا رضایت مردم عامل مهم‌تری است.

‏۲) در همه ادوار حاکمیت جناح های مختلف سیاسی، مشارکت کم یا زیاد داشتیم که کمترین نصاب آن حدود ۱۱٪ در دولت اصلاحات و انتخابات شورای شهر دوم تهران بدون دخالت شورای نگهبان و با تنوع کامل سیاسی(حتی نهضت آزادی) بود، چون مردم از دعواهای منجر به انحلال شورای شهر اول، عصبی و ناراضی بودند.

۳)آیا شرایط امروز موجب رضایت است؟ هم بله و هم خیر!

- خیر؛ چون شرایط در نقطه‌ای که ایستادیم بویژه از نظر اقتصادی مطلوب نیست، شاخص ‎تورم بالا و مشکلات معیشتی بسیار است.

+ بله؛ چون روندها و رویکردها مثبت است. نرخ شاخص تولید افزایشی و نرخ شاخص تورم کاهشی شده و نگران خیانت هم نیستیم.

۴)احساس عدم رضایت، با وجود تلاش‌های دولت و مجلس ناشی از باقی ماندن اثر «اختلال شدید اقتصادی دهه ۹۰» است. مانند چهارراهی که به دلیل اختلال در چراغ راهنمایی دچار ترافیک سنگین شده و بعد از رفع اختلال، هنوز اکثر رانندگان اثری از حرکت نمی‌بینند گرچه چراغ مدام بطور طبیعی سبز و قرمز می‌شود.»

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شب گذشته به مدت ۱۵۰ دقیقه میزبان ۵۰ نفر از دبیران کل احزاب، روسای ائتلاف‌های سیاسی و فعالان سیاسی مستقل، اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدال بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها