کد خبر: ۵۳۴۰۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
در بیروت انجام شد؛
انتشارات انقلاب اسلامى با همکاری جانشین دبير كل حزب الله لبنان، حجت الاسلام نعيم قاسم و انجمن علوم ادارى لبنان، مراسم رونمايى از كتاب "وصيت هاى علوى براى مديران و كاركنان" را هفته دوم بهمن ماه 1402 در ضاحيه جنوبى بيروت، برگزار كرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، انتشارات انقلاب اسلامى با همکاری جانشین دبير كل حزب الله لبنان، حجت الاسلام نعيم قاسم و انجمن علوم ادارى لبنان، مراسم رونمايى از كتاب "وصيت هاى علوى براى مديران و كاركنان" را هفته دوم بهمن ماه 1402 در ضاحيه جنوبى بيروت، برگزار كرد.

این کتاب، ترجمه کتاب راه "روشن مدیران" به زبان عربی است که شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدارهای ماه رمضان با هیئت دولت می‌باشد.

شيخ نعیم قاسم در این مراسم بیان داشتند: موضوعى را كه حضرت آقا در اين كتاب با استفاده از توجيهات اميرالمؤمين(ع) در نهج البلاغه مطرح ميكنند، موردهايى هستند كه ديگران ان را مطرح نكرده اند، همانا اشاره كردن به بعد معنوى و دينى مديران، موردى است كه كار اسلامى را از بقيه كارهاى ادارى در جهان متمايز ميكند و اين موردى است كه ان را از کمبود فنى بیرون می اورد و از ان یک مدیریت فعال و زنده می سازد.
ایشان افزودند: كه ما اين نكات را از زبان امام و رهبرى مى شنويم كه خود تجربه هاى گوناگونى را در امور ادارى نسبت به مسئوليت هاى متعدد تجربه كردند و توانستند اثر خود را در امور ادارى متعدد به جاى بگذارند.

جانشین دبير كل حزب الله لبنان در رابطه با جبهه جنوبى تاكييد كردند: تا وقتى كه جنگ درغزه متوقف نشود امكان ندارد كه اين جنگ در لبنان متوقف شود، و اگر اسرائيلى ها دايره اهدافشان را در لبنان گسترده كنند ما در مقابل با گسترش رنج بازدارنده و قدرت مؤثر جواب خواهيم داد. و هرگونه بحث سياسى كه مرتبط با جبهه جنوب باشد تا بعد از جنگ غزه به عقب انداخته خواهد شد. ايشان تاكييد كردند كه هيچ ارتباطى بين صلاحيت هاى سياسى مرتبط با رياست جمهورى و يا هر موضوع ديگرى با انچه كه در جنوب در حال اتفاق است نيست و هيچ مبادله اى بين هيچ صلاحيت سياسى و انچه در جنوب در حال اتفاق است، نخواهد بود.

در ادامه سيد كميل باقرزاده رايز فرهنگى سفارت ايران در لبنان گفت: این کتاب مجموعه موضوعاتى است كه رهبر معظّم انقلاب اسلامی در ديدارهاى رمضانى ساليانه خود با هيئت دولت مطرح كرده است كه از ابتداى منصوب شدن ايشان به عنوان رهبرى اين جلسات برگزار شده است؛ ايشان هميشه سعى بر اين داشتند كه قسمت اول اين جلسات را براى طرح و شرح مقطع هايى كه به صورت ويژه از نهج البلاغه انتخاب كردند اختصاص دهند، تا اينكه اين وصيت ها فانوس نور راه انها و دستورى والا و ميثاقى مشترک بين مسئولين در جمهورى اسلامى باشد.

على ياسين نماينده انجمن علوم ادارى لبنان نیز اشاره كرد: كه رهبری معظّم انقلاب اسلامی پايبند بودند تا اينكه درمان‌ها و داروها را از نهج البلاغه دريافت كنند و ان را با رويكردى جامع، واضح و معاصر با استفاده از تجربه خود در كارهاى ادارى و رهبرى، برگرفته شده از انقلاب اسلامى، و با تكيه بر فكر خلاق و نورانى و اصالت فكريى كه ان را از امام خمينى عظيم دريافت كردند، تقديم كنند.

علی ياسين خاطرنشان كرد: كه اين كتاب ايستگاهى از ايستگاه هاى اميدبخش براى برگشت به معدن علم حقيقى و نور هدايت و صلاح است، بياييد در این كتاب درباره مواردی كه به رشد و ساخت جامعه اى با ارمان هاى اسلامى در فكر، رفتار و اداره موسسه هايش کمک مى كند، مطالعه كنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها