کد خبر: ۵۳۴۲۹۲
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
معاون قرارگاه سازندگی سپاه خبر داد؛
معاون قرارگاه سازندگی سپاه گفت: تعداد ۲۳ هزار و ۹۸ طرح محرومیت زدایی عمرانی، غیر عمرانی و در حوزه امنیت غذایی توسط سپاه پاسداران در استان قم اجرایی شده است.
اجرای ۲۳ هزار طرح محرومیت زدایی توسط سپاه پاسداران در قم

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار سید ضیاءالدین حزنی، عصر شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی استان قم که در سالن باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان برگزار شد بیان کرد: تعداد ۲۳ هزار و ۹۸ طرح عمرانی، غیر عمرانی و در حوزه امنیت غذایی توسط سپاه پاسداران در استان قم اجرایی شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران بیان کرد: برای اجرای ۲۳۲۶ طرح عمرانی و ۲۰۷۷۱ طرح غیر عمرانی در حوزه محرومیت زدایی بالغ بر ۴۲۶۸ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سردار جزنی گفت: در استان قم ۱۲ دهستان و ۳۶۲ روستا و ۵ شهر و ۳ شهرستان وجود دارد و در مجموع ۱۳۳۶ مسجد و حسینیه در سطح استان قم وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان قم عقب ماندگی‌هایی در عرصه‌های مختلف دارد افزود: در استان قم بالغ بر هزار و ۲۵۰ مسجدکم است.

معاون قرارگاه سازندگی سپاه افزود: محرومیت زدایی در حقیقت به معنای دسترسی افراد جامعه به امکانات حداقلی زندگی است و قرارگاه سازندگی سپاه تلاش می‌کند تا با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به خصوص در روستاها مانع از مهاجرت افراد به شهرها شود.

سردار حزنی ابراز کرد: بیش از ۸۵ درصد از طرح‌های محرومیت زدایی در کشور از جمله طرح‌های کوچک و فاقد ویژگی‌های فنی و مهندسی است که توسط ساکنان بومی افراد قابل اجراست.

معاون قرارگاه سازندگی سپاه بیان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه طرح‌های عمرانی مختلفی به خصوص در عرصه مسکن محرومین را دنبال می‌کند و از سوی دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی را نیز انجام می‌دهد.

سردار حزنی افزود: تلاش می‌شود در زمینه ازدواج آسان نیز برای زوج‌هایی نیازمند اقداماتی در راستای تهیه جهیزیه آنان انجام شود.

وی گفت: حوزه علمیه، ستاد اقامه نماز کشور و مسجد مقدس جمکران از جمله سه حوزه ماموریتی بسیار مهم قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.

سردار حزنی اضافه کرد: تلاش برای نوسازی مدارس، پرداختن به معضلات حاشیه شهرها و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در مناطق مرزی و صعب العبور از جمله برنامه‌های قرارگاه سازندگی سپاه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها