کد خبر: ۵۳۴۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
رسانه های جهان در حالی از صلح آمیز برگزار شدن روز کارگر در ایالت های مختلف کشور آمریکا خبر می دهند، در لابه لای گزارش های خود به دستگیری بیش از ده ها نفر و خسارت های پلیس در درگیری با اعضای جنبش وال استریت نیز اشاره کرده اند.
مشرق، با وجود آنکه رسانه های صهیونیستی بین المللی با تمام توان تلاش کردند تا وقایع روز اول ماه می در آمریکا و اعتراضات گسترده 99 درصدی ها را سانسور کنند اما خوانش دقیق خبرهای منتشر شده نیز نکات جالبی را از لابه لای آنها و درباره حقایق وقایع روز کارگر در آمریکا آشکار می کند.

آنچه که در ادامه می خوانید، گزارشی است که بخش خبری سایت یاهو، آن را از حوادث روز کارگر در ایالت های مختلف آمریکا منتشر کرده است.


بخش خبری سایت یاهو در این گزارش اگرچه مدعی می شود که روز کارگر در آمریکا با آرامش سپری شده است اما در عین حال از دستگیری ده ها نفر و خسارت های پلیس در ایالت های آمریکا نیز خبر می دهد.

در این گزارش می خوانیم: اعضای جنبش اشغال وال استریت قرار بود در روز نخست ماه مِی، با شعار "تمام مردم زمین به خیابان ها می آیند" در آمریکا تظاهرات و با پیوند دادن خود به روز جهانی کارگر و شعار برابری اقتصادی راهپیمایی های بزرگی را در سراسر آمریکا بوجود بیاورند.
اما این روز عموماً با آرامش! سپری شد.

همچنین به طور کلی دستگیری ها و درگیری های کمی! در ایالت های مختلف آمریکا در این روز بین پلیس و 99 درصدی ها رخ داد.

بخش خبری یاهو همچنین با "ولگرد" و "دزد" خواندن 99 درصدی ها از بروز خسارت هایی به دلیل درگیری پلیس آمریکا با اعضای جنبش 99 درصد در ایالت هایی مثل سیاتل، لس آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک خبر داده است.

این سایت که در ابتدای گزارش خود نوشته بود روز کارگر در آمریکا با سردی برگزار شده است، در ادامه تحلیل خود از حوادث روز کارگر در آمریکا همچنین می نویسد: پلیس در برخی ایالت های آمریکا مجبور شده است که علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کند و این در حالی است که تظاهرکنندگان نیز به مقابله با پلیس برخاسته اند و با تفنگ هایی با گلوله های پلاستیکی به نیروهای پلیس آمریکا حمله کرده اند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از کارمندان و کارگران فرودگاه بین المللی لس آنجلس نیز به تظاهرات مردمی در این ایالت پیوستند که در ادامه تظاهرات آنها، پلیس برای مقابله سرکوب شدیدی را انجام داده است به این دلیل که معترضین قصد داشته اند تعدادی از بزرگراه ها را مسدود کنند.

یک مامور پلیس نیز در لس آنجلس توسط معترضان زخمی شده است که حال وی وخیم نیست.
یاهو همچنین نوشت: پلیس در اوکلند نیز با 400 عضو جنبش اشغال وال استریت درگیر شده است و پس از سرکوب آنها بوسیله گازهای سمی، 9 نفر از آنان را دستگیر کرده است.


یاهو که بر سر مسالمت آمیز بودن روز کارگر در آمریکا تأکید کرده بود در ادامه این گزارش می نویسد: در این درگیری ها همچنین تعدادی از خودروهای پلیس نیز به آتش کشیده شده اند.

در این گزارش همچنین با اذعان به اینکه در شب اول ماه مِی صدها نفر در خیابان های سان فرانسیسکو برای اعتراض گرد هم آمده بودند از دستگیری تعداد دیگری از این معترضان نیز توسط پلیس خبر داده می شود.

بر اساس این گزارش، در نیویورک نیز صدها نفر در اطراف پل ویلیامزبرگ تجمع کرده و شعارهایی را در حمایت از جنبش وال استریت سر داده اند که پلیس تلاش کرده است تا از اقدام احتمالی آنها برای اشغال این پل جلوگیری کند.

به گزارش یاهو، دیلی نیوز با نقل این خبر نوشته است که 30 نفر از 99 درصدی های حاضر در این تجمع توسط پلیس آمریکا دستگیر شده اند.

*انفجار احتمالی در کلیولند

پلیس آمریکا همچنین 5 نفر را نیز در ایالت کلیولند دستگیر کرده و مدعی شده است که این افراد که جزو 99 درصدی ها هستند قصد داشته اند یک پل را در این ایالت منفجر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها