کد خبر: ۵۳۴۳۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
عطوان تحلیل کرد:
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به هذیان گویی مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی درباره رهبر حماس در غزه اشاره کرد و دلیل آن را ناکامی صهیونیست ها در تحقق اهداف جنگ غزه دانست.

به گزارش پایگاه خبری 598، عطوان با اشاره به ادعاهایی که هر از گاهی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی درباره «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه مطرح می‌شود،گفت که وی خاری در چشم مسئولان صهیونیست و حتی برخی سران عرب است زیرا او گردان‌های القسام را در پیروزی تاریخی بر رژیم اشغالگر با انجام عملیات «طوفان الاقصی» فرماندهی کرد؛ عملیاتی معجزه آسا که با نهایت دقت انجام شد و نبوغ نظامی در بُعد دفاعی و هجومی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: السنوار همچنین با عدم پاسخ سریع به توافق پاریس در زمینه تبادل اسیران به آن پشت کرد و علاوه بر آن مقامات صهیونیست را به یاد شکستشان می‌اندازد.

عطوان نوشت: چهار ماه گذشته و مقامات صهیونیست از بیماری هذیان رنج می‌برند و این به سبب شکست آنها در تحقق اهدافشان در غزه است. این هذیان در موضع گیری‌های آنها مشخص می شود که مدعی هستند مکان السنوار و معاونانش را می دانند. گاهی مدعی می‌شوند که در جریان حمله به منزلی متروکه در «خان یونس»، کفش او را یافته و گاهی مدعی می‌شوند که تونلی که در آن بوده را کشف کرده‌اند. جدیدترین اظهارنظر هم مربوط به «یوآو گالانت»وزیر جنگ اسراییل است که ادعا کرد دغدغه السنوار زنده ماندن است و عملیات نظامی و نیروهای حماس را فرماندهی نمی‌کند و از مخفیگاهی به مخفیگاه دیگر می‌رود و توان ارتباط گرفتن با محیط پیرامون خود را ندارد.

این تحلیلگر ادامه داد: این دروغ ها نشان دهنده هذیان و کابوسی است که السنوار به جان سردمداران صهیونیست و حامی آنها آمریکا انداخته است. اگر گالانت، نتانیاهو و سرویس های اطلاعاتی این رژیم این همه اطلاعات دارند، چرا اقدامی برای اسارت یا کشتن السنوار نمی کنند؟ اگر گفته های گالانت درست باشد و دغدغه السنوار زنده ماندن است و عملیات را رهبری نمی‌کند و از تونلی به تونل دیگر می‌رود، پس روند جنگ و نیروها را چه کسی فرماندهی می‌کند؟ آیا وزیر جنگ اسرائیل انتظار دارد که السنوار آفتابی شود تا تانک‌های اسرائیلی او را بکشند یا اسیر کنند؟

وی اضافه کرد: احمق تر از اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها هستند که السنوار و برخی فرماندهان میدانی حماس را تحریم کرده‌اند؛ آنها نمی‌دانند که السنوار مبارز، پول و حساب بانکی در غزه یا خارج از آن ندارد؟ آیا السنوار مشتاق رفتن به آمریکا یا هر کشور عربی یا اروپایی است تا مانع از ورود او شوند؟

عطوان اظهار کرد: با دوستان و خویشانم در غزه که هنوز در قید حیات هستند و شهید نشده اند، برای اطمینان از اوضاع آنها در تماس هستم و از یک منبع موثق اطلاع پیدا کردم که همچنان حماس کنترل اوضاع را در اختیار دارد. آنچه گالانت و نتانیاهو درباره عدم کنترل حماس مطرح می‌کنند، در ادامه تحرکات گمراه کننده برای فریب جبهه داخلی صهیونیست‌ها و وانمود کردن موفقیت حمله نظامی پرهزینه و پرتلفات است.

تحلیلگر جهان عرب نوشت: هر آنچه از اختلاف میان شاخه سیاسی و نظامی حماس یا میان شاخه داخلی و خارجی گفته می‌شود، دروغ و تزویر افراد ورشکسته است. همپوشانی کامل میان جناح سیاسی و نظامی حماس وجود دارد و بر مخالفت با توافق پاریس و اصرار بر عقب نشینی اشغالگران و توقف جنگ و مخالفت با آتش بس موقت، اتفاق نظر کامل وجود دارد و این از اطلاعاتی است که از منابع موثق دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: السنوار به مثابه خنجری بر قلب نتانیاهو، گالانت، اسموتریچ، بن گویر و همه شهرک‌های صهیونیست نشین است و بعید نمی‌دانیم که غافلگیری بعدی را برنامه ریزی کند و عملیات «طوفان الاقصی۲ » را اجرا کند.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها