کد خبر: ۵۳۴۸۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیسی در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع):
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، افزود: امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز دوشنبه با حضور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع)، با تبریک به همه دانش‌آموختگان بابت اینکه خدمت به مردم و انجام وظیفه در کسوت افسری برای ایجاد امنیت در جامعه را انتخاب کردند، تصریح کرد: امروز برای همه روشن است که امنیت حیاتی‌ترین نیاز برای کشور است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، افزود: امنیت ما متکی به مردم عزیزمان، نیروهای مسلح مقتدرمان و نیروی انتظامی با کفایت ماست. امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است.

رئیسی با قدردانی از فرماندهان، مربیان و دست‌اندرکاران تربیت جوانان آگاه، شجاع، متدین، متخصص و آماده برای ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت کشور اظهار داشت: دانشگاه محل بسیار ارزشمندی برای آموزش، پژوهش، انتقال تجربیات، مهارت‌آفرینی و ارتقای مهارت‌ها، شناخت تهدیدهای نوین و پیدا کردن راهکارهای مقابله با تهدیدها است و دانشگاه‌های انتظامی و دانشگاه‌های نیروهای مسلح، این مأموریت مهم را دارند که در جهت ارتقای امنیت کشور، آسیب‌ها را خوب بشناسند و راه‌های برون‌رفت از آسیب‌ها را به شکل دقیق احصا کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ‌نیروهای مسلح ما با رهنمودهای حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، مؤمن، متدین، آگاه، زمان‌شناس، مردم‌دوست و خودباورند، گفت: حقیقتاً امروز نیروهای مسلح ما برای ملت ما مایه افتخار هستند و در دل ملت جای دارند، چرا که در کنار مردم و با مردم‌اند و همیشه مشکلات را از پیش پای مردم برمی‌دارند و وجود خود را سپر در مقابل تهدیدات سپر می‌کنند تا به مردم آسیب نرسد.

رئیسی نقش نیروهای انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم، برقراری نظم و قانون‌مداری، شناسایی جرایم سازمان‌یافته و مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم توصیف و نتیجه آن را امنیت و آرامش اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت نیروهای انتظامی باید بر سه اصل مهم و اساسی متکی باشد؛ تدبیر و عقلانیت، نه به معنی ترس و محافظه‌کاری بلکه به معنی محاسبه‌گری و دقیق عمل کردن، مهربان بودن با مردم به شکلی که مردم پلیس را ملجأ و پناه خود در مقابل آسیب‌ها و ناامنی‌ها بدانند و سوم اقتدار در مقابل تبهکاران و مجرمان و کسانی که به هر دلیلی دست به شرارت می‌زنند.

رئیس جمهور «کارآزمودگی»، «شجاعت»، «آگاهی»، «مجرب بودن»، «ایمان به خدا، دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم» و «حضور مستمر و بدون لحظه‌ای غفلت در سنگر خدمت» را برجسته‌ترین ویژگی‌های نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نیروهای جان برکف انتظامی ما مهم‌ترین مأموریت خود را ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت جامعه اسلامی می‌دانند.

رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی توجه به تربیت نیروهای نظامی و انتظامی مجرب و تقویت بنیه دفاعی کشور را از وظایف مهم خود می‌داند، افزود: قدرت دفاعی، ثبات اقتصادی و توانایی فرهنگی سه مولفه مهم اقتدار ملی هستند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله نیروی انتظامی، در عرصه دانش‌افزایی، تجهیز به ابزار کار مناسب و برخورداری از وسایل ارتباطی و اطلاعاتی به‌روز دستاوردهای خوبی داشته‌اند و دولت نیز خود را موظف به حمایت از آنها در این زمینه‌ها می‌داند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و همه نهادهای انقلاب اسلامی خود را آماده خدمت به مردم کرده‌اند تا مردم علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها بتوانند با آرامش زندگی کنند، اظهار داشت: این موضوع بسیار مهمی است که آحاد مردم بتوانند در سایه امنیت، رشد و پیشرفت داشته باشند. دشمن اراده کرده است با کارشکنی، فتنه‌گری، تحریم و تهدید جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد، اما ملت ما اراده کرده مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد و در این جنگ اراده‌ها، تا کنون اراده ملت بزرگ ایران پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در پیروزی ملت ایران در جنگ اراده‌ها تردید نداریم، تصریح کرد: در ۴۵ سال گذشته تجربه نشان داده مردم دلداده به خدا و نیروهای مسلحی که توکل به خدا دارند و از اعتماد به نفس برخوردارند در میدان‌های مختلف پیروز شده و خواهند شد؛ به تعبیر بلند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم وظیفه شناس ایران اسلامی در همه عرصه ها حضور دارند و دنیا، شاهد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پای صندوق‌های رأی بود، خاطرنشان کرد: مردم در کشور ما اراده کرده و تصمیم می‌گیرند و من از همین جایگاه، از مردم به خاطر حضور باشکوه انتخابات ۱۱ اسفند و همچنین از نیروهای مسلح و انتظامی به خاطر حفظ امنیت در راهپیمایی‌ها و انتخابات تشکر می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه دشمن با همه دشمنی‌هایی که نسبت به ملت ایران انجام داده، می‌داند که امروز همین مردم، مهمترین مؤلفه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: ملت ایران، آماده در صحنه و مسئولیت‌پذیر است و به خاطر همین حضور، تمامی نقشه‌های دشمن در این ۴۵ سال نقش بر آب شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در دل مردم جای دارند، گفت: امروز مردم به نیروهای مسلح عشق می‌ورزند و همه نیروهای مسلح، برای خدمت به مردم، رفع ناامنی‌ها، مشکلات و آسیب‌ها تلاش می‌کنند؛ توجه به قانون، انضباط اجتماعی و خدمت‌گذاری دستور کار اصلی نیروهای انتظامی ما هستند.

رئیسی ارتش و نیروهای مسلح آمریکا و رژیم صهیونیستی را منفورترین ارتش و نیروهای مسلح در دنیا معرفی کرد و با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین و غزه، مسئله جهان بشریت شده است، افزود: امروز دنیا با همه وجود از رژیم صهیونیستی و نیروهای مسلح آمریکا نفرت دارند و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که نیروهای مسلحش تحت فرماندهی نایب امام زمان (عج) خدمت می‌کنند و مأموریت مهم، بزرگ و حیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم و ایجاد امنیت است.

رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: یقین داریم که وعده الهی به زودی محقق خواهد شد و مقاومت جانانه مردم فلسطین با نابودی رژیم صهیونیستی به پیروزی نهایی خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها