کد خبر: ۵۳۵۰۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
رسانه‌های بین‌المللی در آستانه آغاز رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند گزارش دادند که تهران همکاری نظامی خود با پکن و مسکو را در واکنش به تنش‌های منطقه‌ای با ایالات متحده افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام خبر برگزاری این رزمایش مشترک که قرار است از امشب ۲۲ اسفندماه در شمال اقیانوس هند آغاز شود، خاطر نشان کرد: ایران همکاری نظامی خود با پکن و مسکو را در واکنش به تنش‌های منطقه‌ای با ایالات متحده افزایش داده است. همچنین سفر نمایندگان نیروی دریایی روسیه و چین به ایران در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

«مصطفی تاج الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴  در نشست خبری مشترک با فرماندهان یگان‌های روسیه و چین گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود و هدف آن، «تقویت امنیت و همکاری‌های چند جانبه» و همچنین نشان دادن حسن نیت و ظرفیت‌های دریایی متحدان است.

به گفته این مقام نظامی ایران، رزمایش مشترک این سه کشور علاوه‌براین برای بهبود تجارت، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم، حمایت از فعالیت‌های بشردوستانه و تبادل اطلاعات در زمینه نجات انجام می‌شود.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد که عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی ناظران این رزمایش خواهند بود.

به همین منظور، یگان‌های شناوری چین و روسیه برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران چین و روسیه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.

در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌های «جماران»، «دنا»، «بایندر»، ناوهای «گناوه»، «زره»، «سیرجان» و شناورهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران شامل ناو «شهید سلیمانی»، ناو «ابو مهدی المهندس»، ناو «شهید محمودی» و «تندر» و همچنین ناوهای نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه که امروز (سه‌شنبه) وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند، حضور دارند.

یگان‌های شناوری فدراسیون روسیه شامل رزمناو موشکی گارد «واریاگ»، ناو بزرگ ضد زیردریایی «مارشال شاپوشنیکف» به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین و همچنین شناورها و بالگردها از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها