کد خبر: ۵۳۵۳۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
حجت الاسلام کوهی گفت: ایمان آوردن به پیامبر به عنوان اولین شخص و خارج شدن از همه ثروت و دارایی خود در راه اسلام از مهم ترین امتیازات حضرت خدیجه سلام الله علیها است که کسی به این امتیاز نائل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری 598،  حجت الاسلام مصطفی کوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها، اظهار داشت: حضرت خدیجه اولین کسی است که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورده است، حضرت خدیجه زمانی با نبی مکرم اسلام ازدواج کردند که حضرت محمد (ص) یک جوانی بود که از مال دنیا هم چیزی نداشت و دقیقا مصائب دنیوی شان به خاطر تبلیغ اسلام شروع می شد و حضرت خدیجه (س) بیشترین مصائب و مشکلات را در کنار پیامبر تحمل کردند.

وی افزود: حضرت خدیجه هم مظلوم است و هم خیلی مقام و منزلتش بالاتر از دیگر همسران پیامبر است، به دلیل این که دیگران مشرّف به شَرف همسری پیغمبر شدند لکن این رنجهایی را که پیغمبر در عمده‌ی دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند. ده سال در مدینه بود، خب عزّت بود، احترام بود، و زندگیِ راحت بود نسبت به آن دوره؛ جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) دوران رنج پیغمبر را، دوران سختی‌های پیغمبر را تحمّل کردند و دیدند.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: حضرت خدیجه با پشت پا زدن به عقائدی که سال ها در جزیرة العرب در جریان بود، با نبی اکرم ازدواج کردند و همه سختی ها را در حمایت از پیامبر به جان خریدند و وقتی مسلمانان مورد تحریم قرار گرفتند تمام ثروت خویش را به پای اسلام ریخت، همچنین در جنگ ها و دیگر مقاطعی که اسلام نیاز به کمک مالی داشت این ثروت حضرت خدیجه بود که به یاری اسلام آمد چرا که قبل از فتح مکه عموما کسانی که به اسلام ایمان آورده بودند افراد فقیر و تهی دستان بودند با دیدن عدالت اسلامی ایمان آورده بودند.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه ۱۵ سال قبل از بعثت به گوهر وجود حضرت محمد (ص) پی برده بود و ازدواج با حضرت پیامبر هم در همین راستا بود و بعد از برگشتن نبی اکرم از غار حراء، نیز حضرت خدیجه با آن فطرت پاک، صدق و حقّانیّت قضیّه را بلافاصله فهمید؛ تا پیغمبر را دید، با آن حال که از حِرا برگشته بود فهمید که یک حادثه‌ی مهم اتّفاق افتاده و قلب مبارکش مجذوب شد و ایمان آورد. بعد پای این ایمان ایستاد.

حجت الاسلام کوهی عنوان داشت: لذا ایمان آوردن به پیامبر به عنوان اولین شخص و خارج شدن از همه ثروت و دارایی خود در راه اسلام از مهم ترین امتیازات حضرت خدیجه سلام الله علیها است که کسی به این امتیاز نائل نشده است.

وی گفت: تا زمانی که حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه (س) زنده بودند پیامبر در مکه زندگی می کرد و سال وفات این دو شخصیت کم نظیر اسلام به سال عام الحزن مشهور است، و نبی اکرم بعد از وفات این شخصیت مجبور شدند مکه را ترک کنند.

امام جمعه تکاب بیان داشت: جایگاه حضرت خدیجه سلام الله علیها نزد پیامبر و اهل بیت والاتر از دیگر همسران پیامبر بود و پیامبر اکرم(ص) در مواقع مختلف و به ادنی بهانه‌ای به تعریف و تمجید و بیان فضائل آن بانو اهتمام داشتند، چندان‌که حقد و حسد برخی از همسران حضرت برانگیخته می‌شده است.
وی در پایان گفت: در نهایت حضرت در ۶۵ سالگی در دهم ماه رمضان در شهر مکه از دنیا رفتند و پیکر مطهرشان در قبرستان مکه به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها