کد خبر: ۵۳۵۴۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرپرست معاونت گردشگری و مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون تردد در فارس و بیش از ۱۰ میلیون بازدید نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی این استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روح الله روانشاد گفت: فارس با ثبت بیش از ۲۰ میلیون تردد خودرو در ایام نوروز رتبه نخست کشور را از این نظر به خود اختصاص داده است.

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس ادامه داد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا دوازدهم فروردین امسال ۲۰ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۳۲۳ تردد خودرو در استان فارس به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۹ هزار و ۳۶۳ نفر از طریق ۵۴ رام قطار و ۷۲ هزار و ۷۵۹ نفر هم از طریق ۶۲۶ پرواز داخلی و خارجی وارد استان فارس شده اند.

روانشاد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۵۷ نفر در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، زائرسراها و مدارس، سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها، کمپ‌های موقت نوروزی، اسکان یافته اند.

 

بیش از ۱۰ میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس دیدن کردند.

 

سرپرست معاونت گردشگری و مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس در ادامه گفت: ۱۰ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۷۲ نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری و طبیعی فارس بازدید کردند و این بازدیدها از ۲۴ اسفند پارسال تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ از همه اماکن تاریخی فرهنگی فارس صورت گرفته است.

وی افزود: این آمار شامل بازدید چهار میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر از اماکن مذهبی، چهار میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۳۸ گردشگر از تفرجگاه‌ها وسایت‌های تفریحی و گردشگری و یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۳۷۲ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری بلیط فروشی در فارس است.

روانشاد در خاتمه اعلام کرد: در این مدت مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ، تخت جمشید، سعدی در صدر بازدیدهای استان فارس قرار داشته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها