کد خبر: ۵۳۵۵۹۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی تشریح کرد؛
معاون قوه قضاییه جزییات عفو ۲۱۲۷ محکوم را تشریح کرد و گفت: ۲۹ نفر با مجازات قطعی اعدام تخفیف مجازات گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تأیید ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضائی نیروهای مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضائی قوه قضائیه بیان کرد: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۵ نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها